Mire kell a legjobban figyelni, ha profi tartalomgyártó szeretnél lenni az Insgram-on? 4 tanács, amit tarts be!
Ahhoz, hogy profi Instagram influencer legyél, nem elég a magas követők száma. Fontos, hogy ügyelj arra, hogy a profilod a felhasználók számára élvezetet nyújtson és azt lássák, hogy egy rendezett és egy értékes profilon vannak. Vedd figyelembe, hogy a követőid azért követnek mert érdekesnek találják a tartalmaidat, de ezt az érdeklődést tudon, kell megőrizni is! Néhány tanács, hogy mivel tudod megtartani a követőidet:
1. Használj személyes profilképet logó helyett
A profilfotód az, amit az Instagram-tagok látnak, mielőtt rákattintanak a történetedre, kapcsolatba lépnek a bejegyzéseiddel, vagy meglátogatják a profilodat. Az a legjobb, ha az arcodat látják meg először amikor rád keresnek. Legyen egy jól látható, felismerhető és jó minőségű profilképed, amit itt használsz.
Az Instagram egy személyes platform és az emberek azért jönnek az Instagramra, hogy ne egy vállalatot böngésszenek, hanem szórakoztassák magukat. Ha a túl komolyságra fókuszálnának, akkor nem az instagram felületén keresgélnének, hanem egy honlapon. A felhasználók azt akarják tudni, hogy az te profilképed mögött milyen tartalmak vannak, és nem egy logóra lesznek kíváncsiak. Ezzel tudod személyre szabni a saját márkád, nem egy logót/céget akarsz eladni nekik. Ha megnézed szinte minden minőségi/értékes instagram profil mögött egy személyes arc van, nem logó.
2. Használ #hashtag-eket
Legyenek olyan hashtag-ek amiket minden képed alá teszel. Így ha valaki rákeres egy adott hashtag-re vagy véletlenül keveredik oda több képed jelenik meg egyszerre és nagyobb a lehetőség arra, hogy felfigyeljenek a tartalmaidra. Például ha sminkeléssel foglalkozol akkor használd ezeket minden képed alá: #sajatsmink, #alkalmismink, #hetkoznapismink, #szolidsmink, #sminkesmunka, #sminkesvagyok, #profisminkek, #profisminkkeszites, #sminkbudapest, #sajatsmink, #sminktanacsadas stb. Legyen benne egy „fő” szó amit kiegészítesz. Használj nyugodtan egyszerre akár 10-15 hashtag-et is, hogy nagyobb közönséghez jusson el a tartalmad.
3. Minőségi tartalmakat ossz meg!
Csak minőségi tartalmak kerüljenek megosztásra. Használ képszerkesztő programokat, állíts a színeken, hogy ne legyen a képed túl kiégve, vagy ne legyen túl sötét. Az instagram felhasználókat egy dolog motivál, amikor valakit követni kezdenek: a felhasználó képei. Az instagram felhasználók több mint 70 százaléka nyilatkozta egy kutatásban azt, hogy sokkal több olyan profilt követ, ahol figyel a tartalomgyártó a színekre és arra, hogy a kép minősége kifogásolhatatlan legyen (ne legyen homályos, ne legyen bemozdult stb.) Te is sokkal szívesebben nézel ilyen tartalmakat igaz?
4. Legyél jelen rendszeresen és foglalkozz a követőiddel
Azt mondani sem kell, hogy a heti tartalom megosztása elengedhetetlen, igaz? Emellett azon személyek számára, akik nagy hangsúlyt fektetnek abba, hogy követűjükkel foglalkozzanak ez sem elég. Illik válaszolni az üzenetekre, akkor is ha sokat kapsz. És mire kell még figyelned a rendszeres posztolás és üzenetmegválaszolás mellett? Az Instagram felhasználók nagy szeretik az élő videókat, aminek egyre nagyobb divatja van. Sőt, ha élő videót indítasz az Instagram értesítést fog küldeni minden olyan felhasználónak aki követ téged, hogy be tud csatlakozni az élő videó nézésébe. Ilyenkor beszélgess velük: a tevékenységedről, arról, hogy ők milyen tartalmat szeretnének látni tőled következőnek?, arról, hogy melyik terméked/tartalmad tetszett nekik a legjobban vagy, hogy a legutolsóról mi a véleményük? – a lényeg, hogy tartsd fent az érdeklődésüket és éreztesd velük, hogy neked mennyire fontos az, hogy ők mit éreznek irántad, hogy nekik mi tetszik.