Sokszor azt gondolhatjuk, hogy milyen egyszerű lehet az influencerek világa és élete. Ez egy tévgondolat, ugyanis nagyon sok mindennek kell megfelelniük és koránt sem annyira egyszerű ez. Hogyan lesz valaki influencer , és milyen út vezet el addig, hogy influencer lehessen? Olvasd el a cikket és kiderül!
Hogyan lehet valaki influencer?
Hogyan tudja egy influencer értékesíteni a márkát és milyen feladatok állnak előtte, hogy az önmárkáját is értékesítse? Először is lehetősége van regisztrálnia magát és felületeit automatizált rendszerbe, ahol az ügynökségi mindennapokban felfigyelnek rá és megkeresik együttműködés céljából. Ha mindkét félről kölcsönös a nyitottság az együttműködésre, akkor el kezdődik a közös megállapodás rész.
Aztán ha sikerült mindenben megállapodni, kezdődhet a tartalomgyártás. Az influencerek élete viszont nem ilyen egyszerű…nem csak kap egy terméket, amivel mosolyog egy kettőt a fotókon és kész is a tartalom, utána mehet a dolgára. A legtöbb igényes tartalom mögött hosszas gondolkodás van, és sokszor több utómunka mint gondolkodás. Viszont még sokszor itt sem egészen biztos az, hogy „csak ennyi” volt.
Ha jóváhagyják a tartalmat, akkor mehet ki élesbe a poszt és majd a legvégén egyértelműen az úgynevezett célközönség fog dönteni arról, hogy mennyire tetszett neki a tartalom, esetleges helyzetekben mennyire találta el annyira a célközönség igényeit, hogy vásárlásra is tudta buzdítani. Másrészt lehetősége van csatlakozni az olyan ügynökségekhez, akik teljesen erre a rétegre specializálódtak. Ezek az ügynökségek nem csak munkát tudnak szerezni, hanem gyakorlatilag felkészítik az influencereket mindenre is, csak úgy mint a tanárok a diákokat az érettségire. Folyamatosan ellátják őket tanácsokkal, jobb híján tudnak róluk mindent…ezzel segítik azt, hogy folyamatosan növekedjen a rajongótáboruk a közös cél érdekében. Hiszen ez egyértelműen az egyenes út a több megkereséshez, együttműködéshez.
Az igazán sikeres influencerek mögött általában egy ilyen ügynökség áll. Sokan azért döntenek mellettük, mert megkönnyíti az életüket abból a szempontból, hogy nem kell foglalkozniuk megbeszélésekkel, nem kell foglalkozniuk a számlák kiállításával és az ehhez kapcsolódó bonyolultabb kérdésekkel amihez jobb ha olyan nyúl, aki igazán ért is hozzá. Száz szónak is egy a vége, az influencert nem érdekli az együttműködés háttere. Teljesen érthető ez a részükről, hiszen ők azért választották ezt az utat mert úgy érzik, hogy jók abban amit csinálnak. Hiszen nem megy mindenkinek az, hogy eladjon egy terméket azzal, hogy egy képen értékesíti önmagával a terméket, neki szükséges az is, hogy azonosulni tudjon vele. Ezt úgy értem, hogy ha egy terhes vitaminról van szó akkor azt valószínűleg egy férfi influencer nem fogja tudni hitelesen értékesíteni, de nem is őt fogják megkeresni vele. De van olyan, hogy egy ilyen termékkel megkeresnek egy olyan fiatal lányt, akinek kilátásban sincs az életében a családalapítás, talán még párkapcsolata sincsen, de azonosulnia kell tudnia egy olyan termékkel, ami távol áll az ő megszokott hétköznapjaitól…viszont ez a munka, ez a feleadat, ebben kell helyt állnia.
Együttműködés a gyakorlatban
Miután a felek egymásra bólintottak kölcsönösen, elkezdődik a munka legkényesebb része: a tartalom összeállítása. Én aki több területen is foglalkozom a social médiában tartalomgyártással, sokszor csak fogom a fejem és némelyik tartalom előtt teljesen ledöbbenek. Ezt engedték? Ebbe valaki belement? -nem, nem ezt biztos nem ellenőrizte le senki. Sokszor teljesen erőltetett és legkevésbé sem hiteles kampányüzenetek, míg a képeken való kreativitás elenyészően jelenik meg, ha megjelenik, de sokszor érdeklődés hiányában elmarad. Hanyag és rossz minőségben össze filterezett képek, több szerkesztéssel és vágással készült tartalmak...biztos láttál már te is ilyet. Nos, ha valamit akkor ezt a kettőt egyenesen kerüld el bármilyen tartalmat töltesz fel, bármilyen felületre, bármilyen célből.
A kevesebb néha több és szebb, az igénytelen tartalom viszont soha nem ösztönöz senkit vásárlásra. A tartalom legyen szép és letisztult, méltó a márkához és az influencerhez is. Egy igazán értékes influencer be tudja az ügyfelei üzenetét úgy építeni a tartalmakba, hogy a követők ezt nem igazán érzékelik. Nem fognak kiakadni, de vissza fognak tudni emlékezni arra, hogy mi volt a különlegesebb tartalom az influencer oldalán, mi volt a fizetett tartalom. Tehát megragadja az ember figyelmét és elraktározza a memóriájában. Az első hónapok általában minden influencer számára nagyon érdekes és izgalmas, sokan úgy számolnak be, hogy életük egyik legnagyobb kalandja, de a legfárasztóbb időszaka is.
Mivel ez egy olyan szakmává nőtte ki magát, ami soha nem volt tanulható az iskolapadban, ezért ez minden influencer számára egy váratlan és meglepetés szerű élethelyzetet vont maga után. Lett már influencer modellből, sportolóból, cukrászból, manikűrösből, de olyanból is aki a TikTok vagy Instagram-on tett szert nagyobb követőtáborra és így figyeltek fel rájuk az ügynökségek. Viszont nem elég az, hogy sok a követőd a közösségi média oldalain, nagyon sokat számít az is, hogy az adott influencer mennyire lelkiismeretes, ez viszont az együttműködések alatt derülnek ki.