Az influencer marketinget rengeteg cég használja valamilyen formában – elképzelhető, hogy a te vállalatod is ezek közé tartozik, talán éppen anélkül, hogy tudnál róla. Az influencer marketing fogalma nem újdonság, sokan mégis rosszul állnak hozzá, legalább is a B2B szektorban. A marketing e formájának lényege nem feltétlenül egy konkrét program kialakítása, mindinkább a meglévő marketingtörekvések (például a keresletfokozás) kiegészítéséről szól.
Az influencer marketing egyik legnagyobb előnye, hogy hitelesebbé, megbízhatóbbá teheti márkádat az ügyfelek szemében, ami természetesen minden cég számára hasznos szempontnak számít. A sikeres influencer marketing célja igazi, őszinte kapcsolatokat kialakítani, amelyek a kölcsönös bizalomra, és egymás támogatására épülnek, a tartalmak gyakran közös elkészítése mellett.
A következőkben néhány olyan jellegzetességet sorolunk fel, amelyek gyors sikerekre nyújtanak lehetőséget a B2B influencer marketing terén!
1. Aktivizáld influencereidet
Miután sikerült rátalálnod a megfelelő influencerekre, kérd meg őket, hogy járuljanak hozzá tartalomprogramodhoz. Attól függően, hogy milyen platformot kínálsz nekik, jó eséllyel szívesen dolgoznak majd együtt veled, hogy saját szakértői profiljukat is megerősíthessék. Ez a hozzájárulás lehet bármi – egy részletes blogbejegyzés, egy előadás megtartása egy webináriumon, vagy akár forrásanyag és név biztosítása egy kutatáshoz.
Mindez nem csak tartalmaidat teszi értékesebbé, hanem a szóban forgó influencer is szívesebben támogatja majd kampányodat. Ha a kérdéses influencer nem érez elég indíttatást, hogy beszámoljon tevékenységeiről közönségének, akkor ne féld megkérni őket, hogy igenis népszerűsítsék az elkészített tartalmakat.
Ne feledd – ehhez előbb jó kapcsolatot kell kiépítened az adott influencerrel, és az együttműködés a kölcsönös haszonról kell szóljon!
2. Ne vesd el a fizetett opciókat
A B2B marketing világában azok az influencer kampányok hajlamosak a legsikeresebben lezajlani, amelyek nem feltétlenül fizetettek, mindinkább az együttműködésre épülnek, és mindkét fél „fizetsége” a kölcsönös népszerűsítés. Ezek sokkal őszintébb partnerkapcsolatok, mert nem áll fenn a veszélye annak, hogy valakit csak a pénz ösztönöz arra, hogy támogasson egy márkát (ezzel veszélybe sodorva az őszinte véleményalkotást).
Azonban vannak kivételek is, például amikor felkérsz egy hírességet az adott iparágból, hogy megjelenjen, és előadást tartson egy rendezvényen, ezzel nagyobb közönséget biztosítva az egész eseménynek. Ilyenkor nagy valószínűséggel pénz kerül átadásra. Egy másik szituáció, amikor egy LinkedIn csoporttulajdonos egy bizonyos összegért cserébe közvetlen hirdetéseket helyez el a csoportban, hogy annak minden tagja láthassa azokat.
3. Ne feledkezz meg legfontosabb szövetségeseidről
Az influencer marketing talán legfontosabb részéről gyakran teljesen megfeledkeznek a B2B világában. Egy naprakész gondolkodású cég alkalmazottait is bevonja a marketingaktivitásaiba – a világ közösségi alapokra épül, és egyre több cég tűzi ki célként maga elé egy modern, pozitív vállalati kultúra kialakítását, amihez hozzátartozik többek között az is, hogy az alkalmazottak is kiveszik a részüket a márka n épszerűsítéséből.
Ehhez egy jó belső kommunikációs szerkezetre van szükség, és biztosítani kell, hogy az érintett munkatársak is ismerjék azokat a tartalmakat, amiket megosztanak. A cégnél dolgozó szakértőket is mindenképpen érdemes bevonni mindebbe, csak úgy, mint a külsős szakértőket az első pontban említettek szerint.
Akár egy külön blogot is lehetne indítani, amire a rátermettebb munkatársak bejegyzéseket írhatnak, hogy aztán megoszthassák azokat a közösségi csatornákon.
4. Állíts össze egy influencer listát
Mielőtt egyáltalán elkezdenél ismeretlen influencereket keresni kampányaidhoz, nézz szét a már ismertek között! Gondolkodj el rajta, hogy kik tölthetnék be ezeket a pozíciókat ismertségi körödből, esetleg korábbi partnereid, ügyfeleid közül, de más cégeket is megkérhetsz az adott szektorból, persze csak ha nem versenytársaidról van szó. Szánj rá egy kis időt, hogy felsorold a lehetséges külsős partnereket, ugyanis velük sokkal egyszerűbben zajlik majd a kapcsolatfelvétel és a kommunikáció, mint egy teljesen ismeretlen féllel.
5. Mindig légy résen az új influencer lehetőségekért
Néha a lehetőségek az ember ölébe esnek, és habár nem biztos, hogy marketingtervezetedben felkészültél ezekre, elég rugalmasnak kell lenned, hogy azonnal ki tudd használni őket. A konferenciák és rendezvények tele vannak lehetőségekkel – olyan nagy nevekkel találkozhatsz ezeken, akik azonnal képesek felhívni a figyelmed márkádra. Készíts velük videós villáminterjúkat, használd fel prezentációjukat, hogy blogbejegyzést írj, vagy csak simán elegyedj beszélgetésbe velük a jövendőbeli közös lehetőségekről.