A divat folyamatosan változik, így mindig van kereslet az új kollekciókra, ennek köszönhetően pedig egyre többen indítanak divatmárkát. Az induló és a már befutott márkákban az a közös, hogy mindkettőnek szüksége van reklámra, amire a legjobb megoldás egy influencer kampány.
A divat és a ruházati cikkek bemutatása a közösségi médiás oldalakon nagyon népszerű tartalomnak számítanak, így nem meglepő, hogy egyre több fashion influencer mutatja be a ruhamárkák legújabb termékeit. Manapság, mikor a divatmárkák a marketing stratégiájukat alakítják ki, számolnak az influencerekkel, és hajlandóak komolyabb összegeket is felajánlani a véleményvezéreknek ahhoz, hogy a kampány minél sikeresebb legyen.
Ne félj felkeresni a márkákat
A legtöbb kisebb influencer fél attól, hogy felkeresse azokat a márkákat, akikkel szeretne a jövőbe együtt dolgozni, pedig nem szabadna a visszautasítástól tartani. Mivel manapság egyre szélesebb a magyar influencerek köre, nehéz kiemelkedni, így jó ötlet lehet, ha felkeresel néhány divatcéget, és elmondod nekik, hogy miért te lennél a legalkalmasabb a termékeik reklámozására. Ezzel nem csupán munkalehetőséget teremthetsz magadnak, de referenciáid is lesznek, amik a későbbiekben jól fognak jönni.
Keresd meg a csapatodat és támogassátok egymást
Nem minden rólad szól! Ahhoz, hogy nagyobb hírnévre szerezz szert, és a legbelsőbb körökben mozoghass a divatvilágban is, érdemes minél több influencerrel, tervezővel és hagyományos hírességgel jó kapcsolatot ápolnod. Osszátok meg egymás tartalmait, kommenteljetek, hiszen együtt sokkal sikeresebbé válhattok! Akár jó fotókat is készíthettek egymásról!
Kísérletezz és inspirálódj
Ha már több éve foglalkozol a közösségi médiás felületeiddel nem csoda, ha időközönként alkotói válságban szenvedsz. Egy kis inspiráció mindenkinek jól jön, azonban arra figyelj, hogy ne ugyanolyan tartalmakat gyárts, mint amiket másnál látsz. Próbáld meg belevinni az egyedi ötleteidet, így lehetsz igazán eredeti, amit biztos, hogy a márkák is értékelni fognak!
Ahhoz, hogy kialakítsd a saját stílusodat, mindenképp kísérletezésre lesz szükséged. Figyeld a közönséged reakcióit, és kérd a segítségüket, ha elakadtál!
Ne felejtsd el a hashtageket
A hashtag egyre elterjedtebb hazánkban is, biztos vagyok benne, hogy te is találkoztál már vele. A képed alatt, ha használsz egy hashtaget, kereshetővé válik, ezáltal sokkal több emberhez elérnek a posztjaid, olyanok találhatnak rád, akiket érdekelhetnek a fotóid. Figyeld meg, hogy mik a népszerű hashtegek, az Instagramon például a #love, #instagood, #me, #cute, #follow a leghíresebb kulcsszavak.
Ahhoz, hogy minél több cég rád találjon, érdemes releváns hashtageket használnod. A képeidet olyan hashtagekkel lásd el, amik nem túl népszerűek, de mégis sokan keresnek rá – ha túlságosan népszerű kulcsszavakat adsz meg, pillanatok alatt elveszhet a képed a többi között. Mindenképp olyan hashtageket tüntess fel a képeid alatt, melyek tökéletesen passzolnak a profilodhoz. Ne legyen túl sok, de ne is legyen túl kevés: 5 hashtag a legideálisabb!
Kövesd az aktuális trendeket
Ne csak a közösségi médiában, hanem a divatvilágban is kövesd az akutális trendeket! Ha egy divatmárka nagykövete szeretél lenni, tisztában kell lenned a legmenőbb trendekkel, és ezt a profilodnak is tükröznie kell.
Jó minőségű fotókat készíts
Valószínűleg egy márka sem szeretne olyan influencerekkel együtt dolgozni, akik rossz minőségű képeket helyeznek el a profiljukon. Minden esetben jó, ha ismered a készülékedet, hiszen ha nem vagy tisztában azzal, hogy mire képes a telefonod, tableted, fényképezőgéped, nem tudod kihozni a fotóból a maximumot. Rengeteget tud rontani a minőségen, ha nem a megfelelő területre fókuszálsz a készülékeddel.
Egy jó minőségű fotón jól is kell mutatnod, amihez elengedhetetlen a szép smink, az igényes frizura. Egyáltalán nem kell túlzásba vinni a dolgot, hiszen egy natúr make up is tökéletes választás lehet. Figyelj arra, hogy mit szeretnél kiemelni az arcodon: a szemünk nagyon beszédes, rengeteget elárul rólunk, ezért ha gyönyörű, igéző szemeket szeretnél, tereld a hangsúlyt erre a területre, viszont ebben az esetben a szádra inkább natúr színeket válassz. Ha azonban a legújabb vörös rúzsodat szeretnéd megmutatni a világnak, a szemsminked legyen visszafogott.
Ha nem rendelkezel megfelelő eszközökkel a fotózáshoz, keress fel amatőr fotósokat, akik referenciáért cserébe szívesen fognak veled dolgozni.