A közösségi média életünk szerves részévé vált. A megannyi népszerű platformon bárki kifejezheti véleményét, és kellő kitartással és befektetett energiával személyes márkát építhet maga köré. Ez a jelenség nyitotta meg a kaput az influencer marketing előtt is – manapság felhasználók milliói fordulnak kedvenc YouTube, vagy éppen Twitter személyiségükhöz tanácsok, útmutatás, vagy éppen szórakozás céljából.
Erre természetesen a marketingesek is hamar felfigyeltek – mint kiderült, 86%-uk alkalmazta az influencer marketinget 2017-ben, és egyre nagyobb összegeket is fordítanak rájuk. Az, hogy számos tanulmányt és kutatást végeztek már a területen nem igazán meglepő, de az eredmények már annál inkább.
Íme néhány érdekes, meglepő statisztika az influencer marketing világából!
1. 10-ből 7 tizenéves jobban bízik az influencerekben, mint a „hagyományos” sztárokban
Az influencerek legnagyobb értéke az a bizalom, amelyet a felhasználóktól kapnak. Nincs olyan márka, (vagy ha igen, nagyon ritka), amely képes lenne annyi bizalmat építeni maga köré, amennyit a népszerűbb influencerek.
A millenáris korosztály 40%-a állítja, hogy az influencerek jobban megértik őket, mint saját barátaik.
2. A nők 86%-a néz szét a közösségi médián, mielőtt vásárolna
Úgy tűnik, hogy ha nőket szeretnél megcélozni kínálatoddal, akkor jelen kell lenned a közösségi médián, és ismerned kell a számodra (és számukra) releváns influencereket is. Ez a trend egyre jelentősebbé válik, ugyanis a nők 45%-a állítja magáról, hogy aktívabb a közösségi médián, mint két évvel ezelőtt.
Ha mindez nem lenne elég, a statisztikák szerint a nők több mint 50%-ával esett már meg, hogy egy influencer befolyásolta a vásárlási döntését, első sorban a Facebookon és az Instagramon.
3. Az emberek 49%-a támaszkodik az influencerek véleményeire
Ebből is látszik, hogy mennyire fontos figyelembe venniük az influencereket a márkáknak manapság. Nem elég, hogy közel minden második fogyasztó ad az influencerek véleményeire, 40%-uk vásárolt már valamit, miután látta azt a Twitteren, az Instagramon, vagy a YouTube-on.
4. A tizenévesek 60%-a inkább hallgat az influencerekre, mint a hírességekre
Nem csak a márkák számára kihívás kiérdemelni az emberek bizalmát – a hírességek mondandójára is egyre kevesebben figyelnek oda.
Az influencerek minden más csoportnál szorosabb, őszintébb kapcsolatokat építenek ki követőikkel, háromszor akkora nézettséget, és 12-szer annyi hozzászólást begyűjtve, mint a hagyományos hírességek. A hatalom az influencerek kezében van.
5. A marketingesek 22%-a állítja, hogy az influencer marketing a leggazdaságosabb ügyfélszerzési technika
Egyre több márka figyel fel az influencer marketingre, és egyre fontosabbá válik mély, őszinte kapcsolatokat kiépíteni az olyan influencerekkel, akik ugyan azokat az értékeket képviselik, mint márkád, hiszen csak így jöhetnek létre azok a kampányok, amelyek „rezonálnak” közönségeddel.
6. A szépség- és divatipari vállalatok 57%-a foglalkozik influencer marketinggel
A szépség- és divatipar nagyban függenek az influencerektől, hiszen az organikus terjeszkedés egyre nehezebbé válik más fizetett hirdetési módszerek nélkül. Az ezekben a szektorokban működő cégek 57%-a alkalmazza az influencer marketinget, míg 21%-uk tervezi kipróbálni azt 2019-ben.
7. A nagyobb márkák egyre többet terveznek költeni az influencerekre
Egyre több márka tekint az influencer marketingre a digitális marketing jövőjeként. A marketingesek 67%-a egyre többet is tervez költeni a jövőben az influencerekre, különösen az Instagramon.
8. Egyes előrejelzések szerint az influencer marketing 2020-ra egy 10 milliárd dolláros iparrá növi ki magát
Az influencer marketing az egyik legsebesebben növekvő ipar volt az elmúlt években, és ez idő alatt semmit sem veszített a lendületéből. 2017-ben még egy 2 milliárd dolláros iparról beszéltünk, de 2020-ra ez az összeg a 10 milliárd dollárt is elérheti majd.
9. Az emberek durván háromnegyede tekint megbízható forrásokként a közösségi platformokra vásárlási döntéseikhez
Az emberek 74%-a bízik meg a közösségi médián szereplő véleményekre (családtagoktól, ismerősöktől, és influencerektől), amikor vásárlás előtt áll.
10. Az influencer marketing leelőzte a nyomtatott marketinget
A marketing-költségvetések elosztása sokat változott az elmúlt években. A nyomtatott hirdetései felületek drágák, és teljesítményük nem igazán követhető nyomon, így egyre több márka fordítja ezeket az összegeket a sokkal megbízhatóbb, relevánsabb influencer marketingre, ami egy sokkal kedvezőbben megtérülő marketingforma, mint bármely hagyományos alternatíva.
11. 10-ből 4 vásárló használ hirdetésblokkolót
Egyre több felhasználó alkalmaz hirdetésblokkolókat, hogy megszabaduljon a zavaró digitális hirdetésektől a tisztább böngészési élmény érdekében. Még a mobilhasználók között is terjednek ezek a blokkoló kiegészítők, mert az emberek egyszerűen unják, hogy mindenütt reklámokkal bombázzák őket.
Az influencerek megoldást jelenthetnek erre a problémára, hiszen az emberek ritkán blokkolják kedvenc tartalomkészítőiket a közösségi médián.
12. A Twitter felhasználók 40%-a vásárolt már egy tweet miatt
A Twitter influencereknek komoly hatalmuk van követőik felett. A platform befolyásos személyiségei már ott tartanak, hogy közel annyi bizalmat fektetnek beléjük a felhasználók, mint saját barátaikba. A Twitterezők 49%-a állítja magáról, hogy inkább egy influencerre hallgat a platformon a döntéshozatalkor, mint a barátaira.
13. A Facebook a legbefolyásosabb közösségi platform
Több mint kétmilliárdos (és egyre gyarapodó) havi aktív felhasználóbázisával a Facebook toronymagasan a világ legnépszerűbb közösségi hálózata, ami a vásárlók döntéseinek 19%-át befolyásolja. Habár nem ez az egyetlen életképes influencer platform a világon, nem szabad lemaradni a Facebook által kínált lehetőségekről.
14. A YouTube szorosan a Facebook nyomában jár
Habár a vásárlói döntések 19%-ának befolyásolásával Facebook továbbra is a #1 platform, a maga 18%-ával YouTube szoros versenyben áll a közösségi média királyával. A YouTube-on egyszerű felhasználók százai váltak befolyásos személyiségekké, akik minden korosztályt és demográfiai csoportot képesek elérni.
15. A fogyasztók 60%-át befolyásolta már a közösségi média vagy egy blog, mielőtt egy üzletben vásároltak volna
Egy kutatás szerint a fogyasztók 3%-a vásárolna meg egy terméket egy üzletben, ezzel szemben az influencerek véleményére az emberek 60%-a hallgatna egy ilyen helyzetben.
Az emberek több mint fele fordul egy bloghoz vagy a közösségi médiához, mielőtt elmenne egy üzletbe vásárolni, ami a könnyedén fellelhető információk fontos szerepét bizonyítja.
16. A vásárlási szándék 5,2-szeresére nőtt a Twitter influencereknek köszönhetően
A Twitter szerint a platform influencerei 5,2-szeresére növelték azon felhasználók vásárlási szándékát, akik influencer és márkás tweeteket is láttak, míg a márkáknak önmagukban csupán egy 2,7-szeres növekedést sikerült elérniük.
17. A marketingesek 71%-a állítja, hogy az influencer marketing jót tesz az üzletnek
Az influencer marketing nem egyszeri alkalmakról szól, hanem hosszútávú, őszinte, szoros partnerkapcsolatok kiépítéséről az influencerekkel. A marketingesek 71%-a szerint a marketing e formája jót tesz az üzletnek.