Manapság úgy tűnik, hogy mindenki szeretne belekóstolni az influencerkedésbe. Persze ez nem meglepő, hiszen követői szemmel az influencerek élete fényűző és mindig tökéletes, ráadásul az ember a saját főnöke lehet, a saját szabályai szerint dolgozhat, és menő luxus termékeket is küldenek neki csak azért, hogy csináljon róluk néhány képet, miközben felpróbálja őket. Mindez végtelenül csábítóan hangzik, azonban az influencerek élete sokkal komplikáltabb lehet, mint azt sokan gondolnák, és a sikerhez több kell néhány mutatós Instagram képnél.
Szóval mi kell ahhoz, hogy valaki fashion (vagyis divat) influencerként fusson be? Nos, talán meglepően hangzik, de sok kisebb influencer nem főállásban foglalkozik a tartalomgyártással, hanem hétköznapi munkája mellett igyekszik minden nap egy kis időt fordítani követőbázisára. Rengeteg olyan kezdő influencerrel találkozhatsz a YouTube-on, az Instagramon, vagy a blogoszférában, akik napi szinten csak durván fél, vagy egy órát tudnak online jelenlétükre fordítani, mert még nem képesek fenntartani magukat az influencerkedésből – de mindenki elkezdi valahol, ezért te sem lepődj meg, ha a nem javasoljuk, hogy hagyj ott csapot papot, és vágj bele az influencerkedésbe.
Kezdd el szépen fokozatosan felépíteni online jelenlétedet, és előbb-utóbb rátalálsz azokra a lehetőségekre, amelyekkel elrugaszkodhatsz kezdeti helyzetedtől! Íme néhány tipp azoknak, akik idén nyáron szeretnének fashion influencerekké válni!
Nézz utána a dolgoknak
Bizonyára neked is vannak kedvenc divat személyiségeid, akikre felnézel. Eddig követői szemmel tekintettél rájuk, de most próbáld megérteni, hogy mi a sikerük titka. Milyen a stílusuk? Mennyire egységesen tartják magukat ehhez? Rendszeresen posztolnak új tartalmakat? Mi teszi őket egyedivé? Tanulmányozd kedvenceidet, és próbáld a saját személyiségedet belevinni abba, amit csinálnak (ahelyett, hogy leutánoznád őket).
Készíts tervet
Tűzz ki egy nagyobb célt minden nyári hónapra, és találd ki, hogy mire lesz szükséged ahhoz, hogy elérd ezeket. Például ha júniusban több követőt szeretnél az Instagramon, akkor tervezz be minden hétre egy vagy két élő közvetítést divattippekkel, vagy keress más, hasonló méretű influencereket, akikkel közösen készíthetsz tartalmakat, hogy mindkettőtök nagyobb közönségre tegyen szert. Persze nem kell rögtön nagyban gondolkodni – csinálhatod azt is, hogy minden héten hozzászólsz legalább egy fix mennyiségű friss YouTube videóhoz, hogy a készítők (és a többi kommentelő) felfigyeljen rád.
Oszd be okosan az idődet
Ha az influlencerkedésbe jelenlegi teljes munkaidős állásod mellett kezdesz bele, akkor értelemszerűen jóval kevesebb időd lesz arra, hogy online jelenléteddel foglalkozz. Fontos tehát, hogy azt a kevés rendelkezésedre álló időt minél ügyesebben oszd be. Például ha sokat kell utaznod a munkahelyedre, akkor érdemes út közben meghallgatni néha egy-egy releváns podcast-et a legfrissebb divathírekről, és más kapcsolódó témákról. Hasonlóképpen félretehetsz néhány percet a munkahelyi szüneted során, hogy válaszolj a tartalmaidra érkezett hozzászólásokra, vagy áldozz rá heti egy estét arra, hogy írj egy blogbejegyzést. Ne feledd – sok kicsi sokra megy!
Légy kreatív, ha a fényképezésről van szó
Az Instagramra elképesztően sok kép kerül fel minden egyes másodpercben, ami azt jelenti, hogy saját feltöltéseid könnyedén a hírfolyamok aljára kerülhetnek, ha az emberek nem figyelnek fel rájuk rövidesen az után, hogy kiposztoltad őket. Gyakran hangzik el a kérdés, az influencerekkel kapcsolatban, hogy vajon ki készíti a képeket róluk. Nos, habár sok influencer gyakran dolgozik együtt egy profi fényképésszel, időnként van, hogy saját maguk készítik el a képeiket egy állványról, általában egy időzítős fényképezővel vagy okostelefonjukkal. A nyitottabbak kedvesen megkérnek egy idegent is, ha találkoznak valakivel az utcán, habár ezt mindenkinek csak saját felelősségre javasoljuk.
Próbáld ki a videózást
A videók szerepe rendkívül fontossá vált az interneten az elmúlt években, és mivel a divatipar is rendkívül vizuális, így tökéletes párost alkot ezzel a népszerű tartalomtípussal. Persze a legtöbben képek formájában képzelik el a fashion influencerkedést, ami javarészt így is van, de még ha nem is rajongasz azért, hogy megjelenj egy videón, akkor is érdemes valamilyen módon belevinni a videókat stratégiádba. Például feltölthetsz néhány rövid videót Instagram történeteid közé ruhavásárlás közben, vagy „élő” kommentárokat oszthatsz meg ugyan itt egy divatbemutatóról, amin éppen jelen vagy.
Tartsd a kapcsolatot közönségeddel
A kezdő influencerek gyakran vesznek el a statisztikákban, pedig a követők számánál sokkal fontosabb az, hogy ezek a felhasználók mennyire aktívan érdeklődnek tartalmaid iránt, és hogyan reagálnak mindarra, amit közzéteszel (ha egyáltalán reagálnak). Ezt nevezzük aktivitási aránynak, ami lényegében azt mutatja meg, hogy mekkora részét sikerül aktivizálnod saját közönségednek egy adott platformon – vagyis, hogy hány embert veszel rá arra, hogy reagáljanak, kommentáljanak tartalmaidra, és (ha az adott platform engedi) megosszák azt. A márkák sokkal szívesebben dolgoznak együtt olyan influencerekkel, aki foglalkoztatja is a követőbázisát, nem csak gyarapítja.
Maradj őszinte
Az influencerekkel kapcsolatban gyakran felmerül a hitelesség fogalma. Mindez azt jelenti, hogy közönségednek ne csak tökéletes, hibátlan pillanatokat és képeket mutass életedről, hanem a valódi énedet is fedd fel előttük. Persze az Instagram galériád maradjon jól összeválogatott, de például a történetek tökéletesek arra, hogy bemutass néhány tragikomikus pillanatot is, például amikor nem jön össze egy fényképezkedés az időjárás miatt, vagy ha egy őszinte véleményt szeretnél megosztani követőiddel, például egy olyan új trendről, amivel nem értesz egyet.
Fontos, hogy követőid ne feledkezzenek meg róla, hogy te is csak egy ember vagy, őszinte érzésekkel, és hibákkal – így sokkal könnyebben tudnak majd azonosulni veled, és egy sokkal szorosabb kapcsolat is alakul majd ki közted és követőbázisod között. Plusz, a követők értékelik az őszinteséget, mint pozitív emberi tulajdonságot egy olyan világban, ahol a márkák gyakran hamis reklámokkal bombázzák őket.