A legsikeresebb influencerekben és márkákban az a közös, hogy egy hatalmas, aktív, érdeklődő influencer közönséget foglalkoztatnak, amit akár egyetlen bejegyzéssel képesek rávenni egy kívánt művelet végrehajtására. Egy aktív Instagram közönség nagy érték, mert lehetővé teszi egy hűséges, elkötelezett követőbázis kiépítését.
Cikkünkben olyan eszközöket sorolunk fel, amelyek kifejezetten egy nagyobb Instagram közönség kialakításában nyújthatnak segítséget, ha megfelelően használod őket!
1. VSCO
Sokáig az Instagram beépített szűrői számítottak az „új őrületnek”, azonban ezekhez mára már a legtöbben hozzászoktak – megnőtt az emberek vizuális ingerküszöbe, ha úgy tetszik. Ha szeretnéd tartalmaidat még csinosabbá varázsolni, akkor adj egy esélyt a VSCO-nak, ami, ha esetleg még nem hallottál volna róla, a legnépszerűbb képszűrő-alkalmazás, aminek minden Instagram tartalomstratégiában ott a helye.
A VSCO szűrőinek és szerkesztőeszközeinek köszönhetően csak rajtad múlik, hogy mennyire stílusossá, mutatóssá varázsolod képeidet. Az alkalmazás különösen azért híres, mert kiválóan tudja szimulálni a különböző régi, klasszikus filmtípusok megjelenését.
2. Snapseed
A Snapseed egy másik rendkívül népszerű képszerkesztő alkalmazás, ami lehetővé teszi fényképeid részletes finomhangolását is. A Snapseed nagy előnye, hogy nem csak az egész képre kiható változtatásokat alkalmazhatsz benne, hanem a kép tetszőleges részeire is, hogy azokat a részeket emelhesd ki, amik a legfontosabbak számodra.
Miután elkészítesz egy képet, a rá alkalmazott szűrőket sablonokként is elmentheted (erre való a Snapseed Stacks funkció), és aztán más képekre bármikor alkalmazhatod őket.
3. Afterlight 2
Ismét egy fényképszerkesztőt említünk meg, ami számtalan mutatós szűrőt, keretet, textúrát, és egyéb vizuális opciót kínál képeid tökéletesítésére. Az alkalmazásban saját szűrőket is létrehozhatsz és menthetsz, és több képformátumot is felismer, ráadásul még szövegeket is elhelyezhetsz képeiden, amit sok nagyon fejlett képszerkesztő alkalmazás nem tesz lehetővé. A felhasználói felület egyszerű és könnyedén használható.
4. Canva
Habár szintén egy szerkesztő alkalmazásról van szó, a Canva más irányból közelíti meg a tartalomkészítés kérdését. A Canva segít rendkívül stílusos, egyedi designokat létrehozni, ami különösen fontos, ha szeretnéd kihasználni az Instagram történetek funkcióját, és felhívni tartalmaidra a követők figyelmét.
5. Repost for Instagram
Az Instagram érdekes mód nem biztosít semmilyen megosztás funkciót, ez az alkalmazás azonban segít megkerülni ezt a limitációt. A rettenetesen egyszerűen elnevezett Repost for Instagram (Megosztás az Instagramhoz) lehetővé teszi, hogy újraoszd követőid (vagy bárki más) tartalmait, és egyszerre meg is jelöld őket a megosztott bejegyzésben. Ez különösen hasznos lehet influencereknek és márkáknak egyaránt, ha szeretnének felhasználói tartalmakat megosztani saját idővonalukon.
Mivel ez egy külön alkalmazás, és nem az Instagram működését módosítja, így használata némi magyarázatra szorul, de valójában végtelenül egyszerű. Nincs más dolgod, mint kimásolni a megosztani kívánt bejegyzés megosztási URL-jét az Instagram alkalmazásból, majd megnyitni a Repost applikációt, és azon belül elkészíteni a bejegyzést.
6. PicFlow
A videók nagyon népszerűek a közösségi médián, és általánosságban az egész interneten, de nem mindenkinek van mindig lehetősége/kedve rögzíteni valamit telefonjával. A PicFlow segítségével 15 másodperces képvetítéseket hozhatsz létre, és még hangot is tehetsz alájuk, amit bármelyik telefonodon található zenéből kivághatsz, közvetlenül az alkalmazáson belül.
Az alkalmazás ingyenes, azonban ha szeretnéd eltüntetni a videókra rákerülő vízjelet, vagy néhány mutatósabb áttűnést is szeretnél kipróbálni, akkor rá kell szánnod néhány forintot.
7. Iconosquare
Az Instagram analitikai eszköze meglehetősen egyszerű, ami átláthatóvá teszi ugyan, de nem kínál valami sok információt arról, hogy hogyan is teljesít hosszútávon profilod. Az Iconosquare az egyik legnépszerűbb analitikai eszköz az Instagramhoz, ami részletes, mély betekintést kínál tartalmaid és fiókod teljesítményébe.
Nyomon követheted az általános aktivitást, követőid tartózkodási helyét, és a közösségi befolyásuk mértékét is. Ha ismered legbefolyásosabb rajongóidat, akkor rajtuk keresztül még több elérésre tehetsz szert a megfelelő taktikákkal.