Az influencer marketingről gyakran hallhattál az elmúlt években, és ha rendszeresen olvasod cikkeinket, akkor bizonyára tisztában vagy vele, hogy mi is az valójában, hogyan alakult ki, illetve, hogy hogyan válaszd ki márkád számára a tökéletes influencer partnereket.
Viszont a legtöbb útmutató többnyire arról mesél, hogy miért olyan nagyszerű az influencer marketing, és hogy miért érdemes minden cégnek alkalmaznia… de mégis hogyan kezdjen bele az ember? Mi az első lépés, vagy lépéssorozat, amit végig kell zongorázni ahhoz, hogy egy kiszemelt influencerből üzleti partner legyen? A következő sorok ebben segítenek!
A „nulladik” lépés: Keress ideális influencereket márkád számára
Arról már korábban bővebben is beszámoltunk, hogy hogyan keresheted meg a tökéletes influencereket márkád mellé, de a teljesség kedvéért itt is ejtünk néhány szót erről a témáról (a részletekért kattints az előző linkre!)
Ha úgy érzed, hogy készen állsz az influencer marketinget is bevenni marketingstratégiádba, akkor többféleképpen is rákereshetsz a „rendelkezésre álló” influencerekre. Értelemszerűen érdemes szétnézni a közösségi médián, de bevetheted a Google-t is, vagy szétnézhetsz egy online influencer adatbázisban is, például az Influencer Toplistában.
Szóval mi a következik az után, hogy sikerült találnod valakit, aki ideális jelöltnek tűnik? Fel kell venned vele a kapcsolatot!
1. A tökéletes nyitószöveg
A marketingesek zöme tudja, hogy a sablonos kapcsolatfelvételi emailek azonnal a digitális kukában kötnek ki. Az ilyen üzenetek személyre szabása nem csak az ügyfelek, hanem az influencerek elérésekor is rendkívül fontos, elvégre minden véleményvezért egyedi személyiség.
Nos, rendben, tehát kerülni kell a sablonokat, de mégis milyen legyen az az email? Ezt a négy pontot tartsd szem előtt a megfogalmazáskor:
- Fogd egyszerűre
- Tartsd meg végig az olvasó figyelmét és érdeklődését
- Áruld el, hogy miért pont őt választottad (ez a hízelgés helye)
- Tudasd velük, hogy ez az együttműködés milyen előnyökkel járna számukra (és közönségük számára!)
2. Jöhet a második kör
Egy hatékony első email jó kezdés, de a dolgoknak itt messze nincs vége. A helyzet az, hogy a 10-ből 7 „beszélgetés” az első megválaszolatlan email után megszakad, azonban 10-ből 8 megállapodáshoz legalább 5 üzenetváltásra van szükség, mielőtt megköthetnéd.
A megoldás? Mindenképpen küldj egy második emailt is, ha az elsőre semmilyen reakció nem érkezett! Sok esetben nem arról van szó, hogy a címzettet nem érdekli az ajánlat, hanem egyszerűen nem vette észre az üzenetet a tucatnyi egyéb email között, amikkel napi szinten bombázzák. Ha azonban te egy második emaillel is felkeresed, akkor egyrészt nagyobb esélyed lesz rá, hogy észrevegyen, másrészt bebizonyíthatod, hogy igazán szeretnél vele dolgozni, ha esetleg elsőre nem győzted volna meg.
Szóval mire van szükség egy tökéletes második emailben?
- Tárgy: A tárgy nem kell, hogy kreatív, vagy furfangos legyen. Törekedj a nyílt, egyenes kommunikációra, és tisztán fejezd ki, hogy mire számíthat a címzett, miután megnyitja az emailt.
- Kontextus: Miről beszéltél az előző emailedben? Beszéltél már korábban az adott influencerrel? Ezekkel építheted fel üzeneted kontextusát.
- Hozzáadott érték: Az első emailben mindenképpen szerepelnie kell némi influencernek szánt értéknek – emlékezz, ez az a rész, amiben leírod, hogy milyen előnyöket kínál ez az együttműködés, és hogy miért őt választottad. A második emailedhez is hozzáadhatsz némi értéket azzal, hogy megdicséred egyik legújabb közösségi bejegyzését, videóját, stb., illetve felhívhatod a figyelmét valamire, amit érdekesnek találhat.
- Társadalmi bizonyíték: Az influencerek csak akkor állnak majd szóba veled, ha társadalmi (közösségi) bizonyítékot mutatsz fel arról, hogy egy valódi márkát képviselsz. Az ügyfelek pozitív véleményei, értékelései tökéletesek erre a célra.
- Felhívás: Mindezek után könnyítsd meg a címzett dolgát, és javasolj neki egy következő lépést, legyen az egy válasz email, egy telefonhívás, vagy webhelyed meglátogatása.
Egy második email legalább annyira fontos, mint az első. Ne feledd: nem szabad emailekkel bombázni a kiszemelt influencereket, különösen olyanokkal nem, amik semmilyen értéket nem képviselnek számukra. Lehet, hogy szükséged lesz néhány próbálkozásra, de mindig tegyél rá egy lapáttal az előzőre!
3. Kövesd nyomon az eredményeidet
Mint minden digitális marketingtevékenységet, az email kampányokat is nyomon lehet és kell is követni, hogy felmérd, mennyire sikeresek, illetve hogy szükség van-e bármilyen változtatásra stratégiádban. Kövesd figyelemmel a megnyitási arányokat, és az esetleges átkattintásokat is, hogy többet tudj meg emailjeidről.
Ehhez valószínűleg egy erre kiélezett email eszközre lesz szükséged, ami képes nyomon követni az átkattintások, és egyéb emailekkel kapcsolatos mutatókat is.