Miták Berni influencer, modell, Glamour Nagykövet őszintén beszéltünk nekünk karrierjéről, az indulásról, a közvetített értékekről.
Hogyan kezdődött az influenceri karriered? Tudatos döntés volt, vagy egy hobbiból alakult ki?
Először videós tartalmakat gyártottam, és emellett gondoltam, hogy a Facebook és Instagram egy jó megosztási felület lehet, hogy még többen megismerjék a videóimat. Aztán egyre jobban megtetszett az, hogy az Instagramon mennyi kreatív lehetőség van a vizuális kifejezésre, így szépen lassan átnyargaltam erre a felületre. De nagyjából onnantól lett az influencerkedés tudatos, ahogy Glamour Nagykövet lettem.
Volt valamilyen stratégiád, ami alapján elértél a követőkhöz?
Eleinte semmilyen nem volt, azt gondoltam én is, mint sokan mások, hogy elég az, ha szép képeket készítek és ezeket posztolom. De ezen kívül rengeteg dolog kell hozzá, hogy egy profil sikeres legyen, ezekbe én is az évek alatt jöttem bele és még mindig van hova fejlődni.
Mi az, amit legfontosabbnak gondolsz abban, amit csinálsz?
Mivel elsősorban a divat van fókuszban nálam - ami valljuk be őszintén egy elég felszínes témakör - elég nehéz bele komolyabb és mélyebb tartalmat vinni. Én arra helyezem a hangsúlyt, hogy nem kell folyamatosan újabb és újabb ruhadarabokat vásárolni, hanem a meglévőeket kell megtanulni jól kombinálni. Az outfit posztjaimban a követőim rendszeresen látnak rajtam olyan ruhadarabokat, amiket újra és újra felveszek, de más összeállításban. Mindezt persze közvetlen módon kommunikálva, a személyiségemet belevéve, hogy egy jó közösség alakuljon ki.
Mennyire van jelen a hétköznapjaidban ez a fajta tevékenység? Mással is foglalkozol?
Ez a fő irány, de a többi tevékenység is ezzel kapcsolatos, egyrészt vannak modell felkéréseim, illetve képeket is gyártunk cégeknek Instagram és Facebook felhasználásra. Alkalom adtán pedig műsorvezetőként is részt veszek egy-egy eseményen.
Mit gondolsz, hogyan képes egy influencer valódi értékeket közvetíteni?
Hogyha az adott influencer a fő témáján kívül időről időre felhívja a figyelmet fontos kérdésekre. Akár a szelektív hulladékgyűjtés, újrahasznosítás fontosságára, vagy akár emberjogi kérdésekre. Vagy például a hozzáállásra bizonyos témákban, én a Sztorijaimban szoktam megosztani néhány követőm képét és lehetőséget adok rá, hogy a többiek a külsőjükre vonatkozóan kedves üzeneteket küldjenek nekik. Rengeteg nő küzd önértékelési problémákkal azért, mert a social media-ban csupán a tökéletes alakot látják. Erre szeretném felhívni a figyelmet, egyrészt, hogy mindenkiben megvan a szépség, másrészt, hogy ezt vegyük is észre másokban, ne csak mindig kritikával illessünk másokat.
Hogyan határozod meg, hogy milyen márkákkal vállalsz el együttműködéseket?
Nagyon egyszerű: amivel tudok azonosulni, amiről tudok pozitívan beszélni és jó szívvel ajánlani. Nyilván elsősorban divat és szépségápolás témakörben, de ha van ami felkelti ezentúl az érdeklődésemet azokra is nyitott vagyok.
Mi jelenti a legnagyobb kihívást?
Az, hogy megnyíljak a követőimnek. Arra gondolok, hogy alapvetően én egy elég zárkózott típus vagyok, nem vagyok könnyen barátkozó, ez mindig is nehézséget okozott a kapcsolatépítésben. De rájöttem, hogy a követőim a szép képeken túl rám is kíváncsiak, minél többet adok magamból, annál kommunikatívabbak velem és annál inkább lelkesebbek.
Mi volt a legnagyobb tanulság, amivel az évek során szembesülnöd kellett?
Az, hogy ne másokhoz hasonlítsam magam. Ne akarjak más bevált receptjéhez nyúlni, hanem találjam meg a saját ízlésvilágomat és merjem felvállalni önmagam.
Mit javasolnál azoknak a fiataloknak, akik az influencerkedés irányába indulnának el?
Kitartást :) , kreativitást, és mindenek előtt azt, hogy örömüket leljék ebben a tevékenységben!