Szatmári Szabina marketing tanácsadó ügyfelei teljes online marketing kommunikációjért felel, az Élménytérkép vloggere és újságírójaként naponta több ezer felhasználó elé juttatja el tartalmait, Instagram influencerként több mint 10 ezer aktív követőt tudhat a háta mögött. A szakmai tudás és a személyes tapasztalat Szabina esetében kéz a kézben járnak.
Marketing tanácsadó, vlogger, influencer… interjú Szatmári Szabinával
A Marketing Professzorok marketing tanácsadója, vlogger, influencer. Színes a skála, sok mindennel foglalkozol. Melyiket tartod az elsődleges feladatodnak?
Első sorban marketing tanácsadó vagyok. Ez a főállásom, ezzel foglalkozom nap, mint nap. Több ügyféllel is együtt dolgozhatok, és mindig van kihívás, rengeteg a kreatív feladat. Szeretem, hogy változatos a munkám, így lehetetlen megunni. Az elmúlt időszakban az Élménytérkép vlogokra kevesebb idő jutott, de újra itt a nyár, így igyekszünk újabb és újabb tartalmakat gyártani.
Mit gondolsz, az online marketingben szerzett tapasztalatod és tudásod segít abban, hogy hatékonyan növeld követőtáborodat? Ha igen, hogyan?
Úgy gondolom, hogy igen. Az online marketing trendek ugyan folyamatosan változnak, marketing tanácsadóként az egyik legfontosabb feladatom az, hogy lépést tartsak a trendekkel, ezáltal pedig tudom, hogy melyek azok az aktuális népszerű funkciók, trükkök, amikkel meg lehet ragadni a követők és az emberek figyelmét. Azt, hogy hogyan teszem ezt, nem árulom el pontosan, inkább kövessétek az oldalam, és onnan lessetek el trükköket. :) (Szabina profilját ITT megtaláljátok – a szerk.)
Mit tanácsolnál azoknak – szakmai szempontok és tapasztalatod alapján – akik Instagram influenceri babérokra törnének?
Mindenképpen azt mutassák, amilyenek, a valóságot. A felhasználók is sokkal jobban szeretik azokat az életképeket, amik nem beállítottak, hanem tényleg hitelesek. Természetesen, ha influencerként dolgozol, bizonyos márkák esetén vannak követelmények, amelyeknek eleget kell tenni, és ott nincs mit szépíteni. Viszont a profilod legyen egyedi, tükrözze azt, aki vagy és semmiképp ne akarj hasonlítani senkire. Ezzel fogsz kitűnni a tömegből, és lehet, hogy pont ezzel fognak téged megtalálni, mint influencer. Emellett legyen egyértelmű, hogy mik azok a területek, amik téged érdekelnek, amiket szívesen kipróbálsz. Fontos, hogy aktívan kommunikálj követőiddel, ossz meg háttérinformációkat, és használd sokat a Stories funkciót.
Mit tervezel a jövőre nézve az influencerkedés, vloggerkedés területein?
Az influencerkedésben annyira nincsenek terveim. Ha valamilyen hozzám közelálló márka esetleg megkeres, szívesen működöm együtt vele, de csak akkor, ha tényleg azonosulni tudok a márkával és az üzenetével. A vloggerkedés már inkább az a terület, amit mindenképp folytatnék, hiszen rengeteg izgalmas és szép helyre eljuthattam általa. Olyan helyeken is járhattam, ahol sose gondoltam volna, és bár sok munkával jár, a forgatások mindig nagyon jó hangulatban teltek. Tervben vagy, hogy folytatjuk az Élménytérkép vonalat.
Mit gondolsz, mi a legfontosabb, amit influencerként megtehetsz egy ilyen lelkes köveőtáborral a hátad mögött?
Az egyik legjobb dolog, hogy mivel sok embert elérünk, sok olyan gondolatot oszthatunk meg velük, amelyek által ők is fejlődhetnek. Sok influencer ott rontja el, hogy csak a külsőségre ad, magát mutogatja és semmilyen értéket nem közvetít. Holott ez igazán fontos, hiszen gondoljunk csak bele: egy több 10 ezer követővel bíró „véleményvezér” azt adja át, hogy csak a külsőség a fontos, anélkül nem vagy senki?! Ebből a 10 ezer emberből lehet csak töredéknyi, de elhiszi. Mindig fontos, hogy komoly, valódi dolgokat is közvetítsünk a felhasználók felé, hogy megtartsuk az emberi értékeket.