Egy sikeres influencer kampány növelheti az értékesítést, a márka ismertségét, illetve az elkötelezettséget is. Ahhoz azonban, hogy a kampány a lehető legjobban sikerüljön, érdemes ismerni a leggyakrabban elkövetett hibákat, hogy a kampány lefolyása alatt mindenképp el tudd őket kerülni!
Az influencer marketing gyorsan vált az egyik leghatékonyabb stratégiává a márka ismertségének kialakításában, így a marketingesek előszeretettel alkalmazzák. Az influencer marketing stratégiákat használó marketingesek 94 százaléka úgy véli, hogy az ilyen jellegű kampányok rendkívül hatékonyak.
Egy másik kutatás szerint a YouTube-rajongók a YouTube-befolyásolók véleményét 17-szer többre értékelik, mint a hagyományos hírességekét.
Figyelembe véve a fent említett adatokat nem csoda, hogy a marketingesek egyre inkább magukévá teszik az influencer márkaépítési stratégiákat üzleti céljaik elérése érdekében.
Sajnos azonban az influencer marketing stratégia kialakítása során – bármilyen nagy tapasztalattal is rendelkezik az adott vállalat – könnyedén követhetünk el hibákat, melyek a kampány sikertelenségéhez is vezethetnek. Szerencsére ezek könnyen elkerülhetők, ha tisztában vagy a leggyakoribb hibákkal. Ez a cikk 10 influencer marketing hibát vázol fel, melyek ha észben tartasz, nem érhet csalódás a kampány végén.
1. Az influencer marketing hibás csatornákon történő használata
Az influencer marketing nem egyformán hatékony minden csatornán. A hatékonyság a csatornától függően változik, illetve attól függően is, hogy az ügyfelek milyen céllal indítják a kampányt és a célközönség figyelembe vétele is fontos ebben az esetben.
Például, a Z generáció tagjai számára tervezett influencer marketing kampány kevésbé lesz hatékony, ha Facebookon és Twitteren hajtják végre, mint az Instagramon. Ez azért van, mert a Z generációs piac túlnyomórészt az Instagram használatát részesíti előnyben. Ezzel szemben az X generáció bevonására tervezett influencer marketing kampány valószínűleg hatékonyabb lesz a LinkedIn-en vagy a Facebookon.
2. Elhanyagolod az elemzések használatát a teljesítmény méréséhez
Az egyetlen módja annak, hogy valóban tudjuk, hogy az influencer marketing kampány hatékony-e egy analitikai platform használata az eredmények méréséhez. A teljesítmény mérésének szükségessége különösen igaz azokra, akik érdeklődnek az Instagram alapú befolyásoló marketing kampányok iránt.
Az Owlmetrics-t egy remek lehetőség a teljesítmény mérésére. Ez az Instagram-elemző eszköz segít megérteni, hogy a befolyásolók valóban létrehozzák-e azokat a célokat és elkötelezettségeket, amelyeket a cég remélt.
3. Nem kommunikálsz a kiválasztott influencerekkel
Amikor befolyásolókkal dolgozol fontos, hogy az elvárások kristálytiszták legyenek. A véleményvezéreknek rövid tájékoztatást kell kapniuk, amely tartalmazza a kampány célját és a teljesítmény mérésének módját.
Fontos emellett, hogy a kampány véleményvezérei azt érezzék a munka során, hogy egyenlő félként kezeled őket, illetve nem szólsz bele túlságosan a munkájukba. Az influencerek ismerik a saját közönségüket, ahogyan te is ismered a saját cégedet – hagyd, hogy végezzék a munkájukat!
4. Egyetlen sikertelen kísérlet miatt kerülöd az influencer marketinget
Egyetlen ésszerű marketingszakértő sem hagyná el az e-mail marketinget, mert egy e-mail marketing kampány nem volt sikeres. Hasonlóképpen, a marketingszakemberek soha nem kerülhetik el az influencer marketinget, mert egy kampány nem volt sikeres.
Ehelyett használd a meglévő adatokat a következő kampányhoz, és tanulj a hibáidból! Próbáld meg megtudni, hogy miért nem sikerült a kampány, hogy a csapat ne kövessen el hasonló hibákat, amikor elindít egy újabb influencer marketing kampányt. A sikertelenségekből való tanulás kulcsfontosságú a kampány sikerességéhez.