A nyár nem csak a vízpartokat, parkokat, és strandokat tölti tele élettel – a közösségi médiás aktivitás is ilyenkor éri el éves csúcspontját: nyáron durván 30%-kal több közösségi bejegyzés kerül fel a különböző platformokra, a „travel” (vagyis „utazás”) szó pedig 46%-kal többször jelenik meg a legforróbb évszakban.
A legtöbb influencer is ilyenkor a legélénkebb, hiszen ki ne töltené szívesen nyári szabadidejét egy kellemes túrázással, némi kerékpározással, úszkálással, vagy hajnalig tartó bulizással? Persze nem csak az influencerek imádják ezt, hanem a követőik is. A jó idő tehát nem ürügy arra, hogy marketingstratégiád is nyaralni menjen – legalább is nem pihenés értelmében.
A nyár az az évszak, amikor az influencerek a legaktívabbak, amit egy jó marketinges ki is kell, hogy használjon, legyen szó nyári rendezvényekről, ünnepekről, kulturális trendekről, divatról, vagy éppen gasztronómiai jellegzetességekről.
Íme négy kihagyhatatlan trend, ami egyetlen valamirevaló márka influencerstratégiájából sem maradhat ki 2019 nyarán!
Cinemagráfok
A cinemagráfok már évek óta sokak kedvencei közé tartoznak a közösségi médián, ami nem meglepő, elvégre kreatív, látványos módon kombinálják az álló- és mozgóképek jellegzetességeit. A cinemagráfok olyan képek, amelyek egy része folyamatos, ismétlődő mozgást végez, míg a kép többi része teljesen mozdulatlan marad. Nyáron temérdek lehetőség adódik ilyeneket készíteni, legyen szó a vízpart hullámairól, a fák levelei között átszűrődő napfényről, vagy éppen termékeidről egy pattogó tábortűz mellett.
Instagram történetek
Az Instagram történeteket senkinek nem kell bemutatni, és 2019-re már az sem kell, hogy bárkit meglepjen, hogy ez az eszköz lényegében minden influenceres vagy „instás” cikkben megjelenik. Egy naprakész márka manapság sokat nyerhet azzal, ha sikerül bejutnia egy releváns influencer történetei közé, hiszen a történetekkel foglalkozó követők sokkal aktívabbak, mint azok, akik csak végiggörgetik hírfolyamukat.
A történetek kevésbé beállított, pillanatszerű jellege segít, hogy a márkaelhelyezés sokkal természetesebbnek tűnjön, mintha a követők valóban egy bepillantást nyernének az adott influencer hétköznapjaiba, amiknek márkád is a része.
Boomerangok
A „Boomerang” tartalmak szintén nagyon népszerűek az Instagramon. Ezek olyan néhány másodperces videók, amelyek oda-vissza játszódnak le, megállás nélkül. Kiválóak valamilyen mozgalmas történés bemutatására, habár a végeredmény általában humorosnak tűnik majd az animáció jellege miatt (persze ezt érdemes előnyként felhasználni).
Drónfelvételek
Habár az elmúlt években egyre többek arzenáljába kerültek bele a drónok, a légi felvételek továbbra is a legkülönlegesebb nézőpontokat kínálják olyan dolgokról, amelyek a földről teljesen hétköznapinak tűnhetnek. A drónoknak köszönhetően az influencerek szó szerint egy teljesen más perspektívából mutathatják be márkádat követőidnek. Legyen szó egy csodaszép tájról, vagy egy olyan rendezvényről, aminek méretét és létszámát csak egy légi felvétel képes átadni, a drónképek és –videók garantált sikert hoznak majd!