Az Instagram minden idők egyik legsikeresebb közösségi platformja, amelyet az elmúlt években több olyan funkcióval is bővítettek a fejlesztők, amelyekkel kifejezetten a márkáknak kedveznek. A több százmillió felhasználó páratlan méretű közönséget kínál márkád számára, de ahhoz, hogy ezt kihasználhasd, valahogy el is kell juttatnod tartalmaidat eléjük. Ehhez el kell érned, hogy az Instagram „felkapja” márkádat, vagyis hogy „trendivé” válj a platformon.
A következőkben megtárgyaljuk, hogy mit is jelent felkapottnak lenni az Instagramon, és néhány hasznos tippet is megosztunk arról, hogy mit kell tenned ehhez!
Mit jelent „felkapottnak lenni” az Instagramon?
Akkor mondhatjuk, hogy egy tartalmad felkapottá vált az Instagramon, amikor a platform „Keresés” fülének tetején, vagy egy hashtagra rákeresve az elsők között jelenik meg. Ezeket a tartalmakat rengetegen láthatják, köztük olyan felhasználók is, akik nem követik azt a profilodat – ez az egyik legfontosabb tényező.
A „Keresés” (egész pontosan „Keresés és felfedezés”) fülön alapból a felhasználók olyan tartalmakat (képeket, videókat, történeteket) láthatnak, amik kapcsolódnak érdeklődési köreikhez. Tehát ha valakinek megjelenik itt egy tartalmad, akkor az a valaki jó eséllyel érdeklődik is az iránt. Ez azt jelenti, hogy új követőket is szerezhetsz, ha sikerül bejutnod a felkapott tartalmak közé.
„Felkapottnak” lenni az Instagramon e mellett azt is jelentheti, hogy márkád sok figyelmet kap a platformtól. Például sokan töltenek fel képeket márkás hashtageddel, sokan emlegetik termékeidet, szolgáltatásaidat, márkádat, stb. Ez szintén azt jelenti, hogy tartalmaid sokakhoz eljuthatnak, köztük olyanokhoz is, akik még nem követnek téged a platformon, vagy soha nem is hallottak márkádról.
Hogyan válhatsz „felkapottá” az Instagramon?
1. Készíts minőségi tartalmakat
Ez talán a legegyértelműbb tipp. Készíts olyan jó minőségű tartalmakat, amik kitűnnek a megannyi középszerű kép és videó közül, ami napi szinten felkerül az Instagramra. A legtöbb tartalmat azért kap fel a platform (vagyis a felhasználók + az algoritmus), mert megragadják a közönség figyelmét és aktivitásra ösztönzik őket. Minél több aktivitást termel egy feltöltés, annál esélyesebb, hogy az algoritmus beválogatja a felkapottak közé. Keress rá bármelyik hashtagre, és látni fogod, hogy az elsők között minőségi bejegyzések jelennek majd meg.
Persze ez még önmagában nem garantálja, hogy bekerülsz majd a felkapott tartalmak közé, de e nélkül esélyed sem lesz rá.
2. Használj felkapott, de releváns hashtageket
Igyekezz népszerű, de mindenképpen a feltöltéshez kapcsolódó és célközönséged számára releváns hashtageket is használni. Ezek segítenek hatékonyan megcélozni a megfelelő felhasználócsoportot, hiszen azok elé juttathatod el tartalmaidat, akik ténylegesen érdeklődhetnek is irántuk. Továbbá jó eséllyel kisebb verseny is jellemző rájuk, mint a népszerű közönséges hashtagekre, ami növeli az esélyeidet a megjelenésre.
Az így kapott „fellelhetőség” több aktivitást eredményezhet, amire az algoritmus is felfigyel majd, és így könnyebben juthatsz be a felkapott tartalmak közé.
3. Készíts saját, márkás hashtageket
A hashtagek mindig is fontos szerepet játszottak az Instagramon, és már ebben az útmutatóban is hangsúlyoztuk a használatukat. Egy másik módja a kihasználásuknak, hogy saját márkás hashtaget készítesz márkád számára, amelyet megoszthatsz követőiddel, hogy ezzel terjesszék céged hírét.
A cél az, hogy minél többeket rávegyél arra, hogy használják márkás hashtagedet, hogy neved minél több felhasználó elé eljusson. Ez nem csak márkád ismertségét növeli, hanem segít közösséget is építeni köré, ami egy másik nyerő taktika az Instagramon.
4. Működj együtt influencerekkel
Az influencer marketing az Instagram egy másik bevált módszere. Az influencerek népes, aktív követőbázissal rendelkeznek, és ha sikerül együttműködnöd velük, akkor márkádat egy óriási, érdeklődő közönség elé juttathatod el. Ez természetesen aktivitást hajt majd márkád malmára, amiről mostanra már tudod, hogy a felkapottság alapfeltétele a platformon.
Az influencerek feltűnhetnek saját bejegyzéseidben, fekérheted őket márkás bejegyzések elksézítésére saját profiljukon, vagy átadhatod nekik márkás fiókodat egy úgynevezett „takeover” erejéig. Mindemellett persze kérd meg őket, hogy a márkás hashtageket is használják promóciós bejegyzéseikben.
Attól, hogy te is influencer vagy, még ugyan így együttműködhetsz más influencerekkel, ahogy a márkák is összeállhatnak más márkákkal, amelyek kiegészítik termékeiket (szóval nem közvetlen versenytársak). Ilyenkor mindkét fél, és mindkét fél közönsége jól járhat.
5. Jelölj meg helyszíneket
Ha megjelölsz egy helyszínt bejegyzésedben, akkor az ott tartózkodó felhasználók sokkal könnyebben rátalálhatnak arra, illetve azoknak a felhasználóknak is megjelenhet találatként, akik rákeresnek az adott helyszínre az Instagramon.
Ha sok aktivitásra tudod ösztönözni a felhasználókat bejegyzéseiddel, akkor elképzelhető, hogy még az adott helyszín felkapott tartalmai közé is bekerülhetsz velük.
6. Jelölj meg más fiókokat
Mások megjelölésével is felhívhatod magadra a figyelmet az Instagramon. Érdemes olyan befolyásos fiókokat megjelölni, amelyek más felhasználóktól vesznek át tartalmakat napi szinten. Remélhetőleg viszonozzák majd ezt, és megosztanak tőled valamit, megjelölve márkád fiókját, mint eredeti feltöltőt. Ezzel szintén rengeteg figyelemre, aktivitásra, és akár új követőkre is szert tehetsz.
Még ha ettől közvetlenül nem is kerülsz be a felkapott tartalmak közé, megjelenhetsz azoknak a felhasználóknak, akik rendszeresen nézegetik azokat a tartalmakat, amiken az adott fiókot megjelölték. Ha tehát te megjelölted egy posztodban az adott fiókot, ezek a felhasználók láthatják a te tartalmadat is köztük.
Fontos persze ügyelni rá, hogy ez a taktika könnyedén átmehet spammelésbe, hiszen a megjelölésekről az adott fiók értesítést kap. Lehetőleg ne jelölj meg influencereket, márkákat, vagy más befolyásos fiókokat, hacsak nem 100%-ban releváns a tartalom, amiben ezt teszed.
7. Ügyelj az időzítésre
Az időzítés fontos szempont, hiszen láthatóság és aktivitás szempontjából nem mindegy, hogy mikor látják az emberek bejegyzéseidet. Ha sikerül olyankor posztolnod (vagy akkorra időzítened) őket, amikor követőid a legaktívabbak, akkor jó eséllyel látni fogják és aktivitást mutatnak majd irányába.
Ha üzleti Instagram fiókod van, akkor könnyedén ellenőrizheted, hogy mikor a legaktívabb közönséged az „Insights” eszköz „Közönség” füle alatt. Itt láthatod, hogy a hét mely napjain, és a nap mely óráiban vannak a legtöbben „jelen” az Instagramon.
Ez a felület több mindent is megmutat követőidről, például hogy honnan nézegetik tartalmaidat, vagy, hogy milyen korúak és neműek.
8. Használj aktivitásra ösztönző képfeliratokat
A megfelelő időben posztolt és jó hashtagekkel ellátott, magukkal ragadó tartalmak tehát sok aktivitást termelhetnek fiókodnak, de egy valamit kihagytunk: a képekhez tartozó feliratokat, vagyis a kísérőszövegeket. Ezek tehetik igazán tökéletessé és minőségivé azt az aktivitást, amit kiváltasz a felhasználókból.
Amellett tehát, hogy jó tartalmakat posztolsz, igyekezz valami frappáns, humoros, de mindenképpen igényes és márkádhoz méltó szöveget megfogalmazni melléjük, amiben felszólítod követőidet valamilyen extra aktivitásra, például hogy egy hozzászólásban osszák meg az adott témához illő tapasztalataikat, vagy hogy jelöljék meg néhány ismerősüket.