Az Instagramot senkinek nem kell bemutatni – a világ egyik legnépszerűbb képmegosztója/közösségi platformja szinte mindenhol ott van, és milliók képtelenek kibírni úgy egy órát, hogy ne pillantsanak rá kedvenc alkalmazásukra. A Facebook tulajdonában álló hálózatnak fontos szerepe volt az influencer marketing, mint karrier-útvonal megalakulásában, és sokan a megélhetésüket alapozzák erre a platformra. Éppen ezért minden kisebb és nagyobb frissítés (az utóbbira jó példa volt a kronológiai idővonal leváltása) komoly hatással lehet egyesek munkájára.
Ilyen változtatásnak ígérkezik a legújabb tervezett frissítés is, amelyről a hírek már cirkálnak egy ideje a neten, de a Facebook az elmúlt napokban zajlott F8-as fejlesztői konferencián meg is erősítette ezeket: a kanadai Instagram felhasználók a következő héttől kezdve nem látják majd az általuk követett felhasználók feltöltéseire érkezett kedveléseket.
A Facebook csapata elmondta, hogy a kedvelések elrejtése több, mint egy hecc, vagy légből kapott ötlet, és az Instagram komolyan fontolgatja, hogy a frissítést az egész Instagram közösségben bevezeti majd.
„Azt szeretnénk, hogy a követőid arra figyeljenek, hogy mit osztasz meg, nem pedig, hogy hány kedvelés érkezik a posztjaidra. E teszt során csak te fogod látni a saját bejegyzéseidre érkezett kedveléseket.”
… olvasható az Instagram üzenetében, ami a tesztre kiválasztott felhasználóknak jelenik meg.
A kedvelések tehát nem törlődnek, és továbbra is lehet „lájkolni” a képeket és videókat, csak éppen a követők nem fogják látni, hogy a tartalmakra hány ilyen jellegű pozitív visszajelzés érkezett. A frissítés célja, hogy az Instagram megszűnjön egy óriási versenypályaként funkcionálni, ahol a kedvelések többet érnek, mint a feltöltött képek művészi értéke.
Persze a változtatás hátterében más okok is állhatnak – a kedvelések száma olyan fontos statisztikai mutatóvá vált a platformon, hogy sok felhasználó kreatívabbnál kreatívabb módszerekkel igyekszik hamis kedveléseket szerezni magának (például komoly összegeket fizet azért, hogy robot fiókokkal kedveltesse saját tartalmait). Természetesen mivel a kedveléseket továbbra is láthatja saját posztjain egy felhasználó, így még mindig lesz mit felmutatni a cégeknek esetleges partnerkapcsolati felkeresések esetében.
Az, hogy a funkció tényleg életbe lép-e majd, valószínűleg attól is függ, hogy hogyan fognak reagálni rá a kanadai felhasználók.