Így tervezz tökéletes szponzorált Instagram történeteket influencereidnek

Influencer Toplista

Ahol az influencerek és a márkák találkoznak

Influencer vagyok

Influencerként regisztrálj az Influencer Toplistára, vagy jelentkezz Influencer Programunkba, hogy a márkák rád találjanak!

Influencert keresek

Megtaláljuk a tökéletes véleményvezért influencer marketing kampányodhoz, segítünk, hogy visszautasíthatatlan ajánlatot adhass!

Így tervezz tökéletes szponzorált Instagram történeteket influencereidnek

Az interneten a vizuális tartalmak a nyerők, és ha van egy platform, ami mindegyiknél hitelesebben bizonyította ezt, akkor az az Instagram. A Facebook ezen tulajdona mára az online marketinget alkalmazó márkák egyik alapvető eszközévé vált, köszönhetően többen között az influencer marketing, és a különböző platformfunkciók (például a történetek) elterjedésének.

Így tervezz tökéletes szponzorált Instagram történeteket influencereidnek

A történeteket és az influencer marketinget bizonyára senkinek nem kell bemutatni. Ez a nyerő párosítás korunk egyik marketing csodafegyvere, amit óvatosan kell kezelni, különben balul sülhet el.

 

Mai cikkünkben arról lesz szó, hogy hogyan tervezz márkás, kifejezetten történetekbe szánt tartalmakat influencereid számára! Kezdjük máris az első ponttal!

 

1. Válassz olyan influencereket, akik rendszeresen kiváló minőségű történeteket osztanak meg

Mielőtt egyáltalán kapcsolatba lépnél egy influencerrel együttműködés céljából, mindenképpen ellenőrizd, hogy az adott személy milyen jellegű, minőségű, stílusú történeteket oszt meg közönségével, illetve hogy milyen sűrűn teszi azt. Érdemes egy-egy influencert néhány napig, vagy hétig figyelemmel követni, hogy eldönthesd, megfelelő partner lenne-e márkád képviseletére, illetve kínálatod bemutatására.

 

Ezzel kiszűrheted azokat a tapasztalatlan felhasználókat, akik ritkán használják a történetek funkciót, ezért közönségük ritkán tekinti meg azt. Hasonlóképpen fontos, hogy ne „alkalmazz” olyan influencereket, akiknek történetei nem ütik meg azt a minőségi mércét, amire szükséged van.

 

Mire kell odafigyelnie egy márkának a kiszemelt influencerek történeteiben?

  • A történetek sűrűségére: A legjobb influencerek naponta, de legalább heti rendszerességgel használják ezt a funkciót.
  • Tartalomaktivitás: Fontos, hogy a választott influencereknek aktív közönségük legyen. Az aktivitásra utaló jelek a történeteken belül figyelhetők meg. Azok az influencerek, akik nyílt kérdéseket fogalmaznak meg történeteikben, és néha követőik válaszaiból is megosztanak bennük néhányat gyakran komoly aktivitásra ösztönzik rajongóikat.
  • A történetek tartalma: A történetekben elhangzó üzeneteknek hiteleseknek kell lenniük, és érezhető kell legyen rajtuk, hogy párhuzamban állnak a történet tartalmával – akárcsak egy egyszerű fényképes bejegyzés esetében. A felhasználók nagyon könnyedén felismerik, ha egy influencer csak kényszerből, a pénz miatt reklámoz valamit.
  • A történetek minősége: Egy jó influencer történet könnyedén érthető, vizuálisan átlátható, és minden egyéb tekintetben is igényességet sugároz magából.

 

Érdemes továbbá olyan influencerek között nézelődni, akik korábban már osztottak meg szponzorált tartalmakat, így van tapasztalatuk ezekkel, és könnyebb eldönteni, hogy közönségük mennyire lesz „vevő” az ilyen üzenetekre.

 

2. Döntsd el, hogy hány szegmensből álljon egy-egy szponzorált történet

Ha sikerült rátalálni a megfelelő influencerekre (történetek alapján), akkor a következő lépés megszabni az elkészítendő történetek formátumát.

 

Az Instagram történeteket szegmensek, vagy „epizódok” alkotják. Ezekez bizonyára nem kell bemutatni – amikor rákoppintasz egy felhasználó történetére, akkor gyakran nem csak egy képet, vagy videót látsz, hanem egymás után több néhány másodperces tartalom követi egymást.

 

Ahhoz, hogy a legtöbbet kihozd a történetek nyújtotta lehetőségekből, érdemes legalább háromszegmenses történetekben gondolkodni. Ha ennél kevesebbet használsz, akkor nehezebben kaparinthatod meg a felhasználók figyelmét, és keltheted fel érdeklődésüket (ráadásul így egyszerre képeket és videókat is elhelyezhetsz a történetekben).

 

Fontos észben tartani, hogy az Instagram történetek 24 óráig élnek csupán, majd végleg eltűnnek. Ügyelned kell rá (egész pontosabban az influencernek), hogy egy-egy szponzorált történet szegmensei között ne várjon túl sokat, különben ugyan olyan időközökkel kezdenek majd eltűnni azok.

 

3. Egyezzetek meg benne, hogy hogyan jelenjen meg kínálatod a történetben

Amellett, hogy megbeszélitek a szegmensek számát, azok tartalmában is meg kell hogy egyezzetek, különös tekintettel arra, hogy miképpen jelenjenek meg a bemutatott termékek, szolgáltatások, vagy egyéb hirdetett dolgok a történetekben.

 

Érdemes mindenekelőtt elegendő időt adni az influencereknek, hogy megismerkedjenek a hirdetett dologgal (legyen az egy termék, szolgáltatás, stb.), és te magad is tégy meg mindent annak érdekében, hogy az adott partner elegendő információval rendelkezzen róla. Válaszolj a kérdéseikre is, ha esetleg felmerülnének. Ez elengedhetetlen ahhoz, hogy történeteiket saját stílusukban készíthessék el, és így hitelesek, őszinték, és valódiak legyenek.

 

Beszéljétek meg, hogy meg kell-e említenie bármilyen aktuális akciót, különleges ajánlatot, új funkciót, vagy bármi mást, ami esetleg releváns lehet a célközönség számára (és aktivitásra ösztönözheti őket).

 

Azonban a ló túloldalára sem szabad átesni – tény, hogy azt szeretnéd, hogy a lehető legjobb fényben szerepeljen kínálatod az influencerek történeteiben, de nem véletlenül választottad őket arra, hogy továbbítsák üzeneteiket közönségük irányába. Meg kell hagynod nekik egy jókora kreatív szabadságot, hogy olyan hiteles stílusban prezentálhassák marketingüzeneteiket, amilyenre közönségük számít tőlük!

 

4. Használj ingyenes Instagram történet erőforrásokat

A kreatív döntések oroszlánrésze tehát első sorban az influencerek kezében lesz, de egyáltalán nem ritka, hogy a márkák besegítenek némileg ebben a folyamatban. Rengeteg olyan Instagram történet készítő eszköz létezik, amelyekkel a márkák és influencerek létrehozhatnak egy vizuális sablont, hogy aztán minden szponzorált történet egységes stílusban készüljön el.

 

Még ha te magad márkaként nem is szeretnél beleszólni igazán ebbe a folyamatba, javasolhatod az influencereknek, hogy vessenek egy pillantást ezekre az eszközökre:

  • Unfold: Kiváló eszköz többoldalas életviteli, divat, és utazási tartalmakból álló történetek elkészítéséhez.
  • Easil: Számos testre szabható sablont kínál.
  • Quik: Lehetővé teszi, hogy videót készíts néhány fotóból.
  • Hype Type: Zenét és mozgó szövegeket adhatsz hozzá videós történeteidhez.
  • CutStory: Videókat szerkeszthetsz vele telefonod galériájába, amiket aztán később feltölthetsz.

 

5. Adj hozzá CTA-t történeteidhez a „swipe up” funkcióval

Ha egy reklám felhívás (CTA) nélkül végződik, akkor felhasználó nem feltétlenül fogja tudni, hogy mit kell tennie ahhoz, hogy hozzájusson a szóban forgó termékhez. Amikor az influencerekkel arról beszélsz, hogy mi a kampány célja, mindenképpen említsd meg, hogy milyen jellegű CTA-t szeretnél, hogy mellékeljenek a történetekben, amivel a kívánt műveletre ösztönözhetik a felhasználókat.

 

Ha egy felhasználó több, mint 10 ezer követővel rendelkezik, illetve fiókja üzleti, vagy hitelesített, akkor történeteiben elhelyezhet egy hivatkozást is, amin keresztül a felhasználók azonnal eljuthatnak egy adott URL-re, például egy termék adatlapjára, ahol megvásárolhatják azt. Ezekre a hivatkozásokra az úgynevezett „swipe up” (húzd fel) CTA-kkal hívhatod fel a felhasználók figyelmét, akiknek nincs más dolguk, mint felfelé húzni az ujjukat a képernyőn, hogy megnyissák a hivatkozást.

 

Nincs más dolgod (pontosabban az influencernek), mint figyelmeztetni a történeten belül a felhasználókat, hogy egy felfelé húzással többet is megtudhatnak a bemutatott dologról.

 

6. Használj nyomon követhető Bitly hivatkozásokat

Ha szeretnéd nyomon követni, hogy a történetekben elhelyezett linkek hogyan teljesítenek, akkor érdemes valamilyen hivatkozásrövidítő szolgáltatást használni, amilyen például a Bitly is. Az ilyen szolgáltatások nem csak lerövidítik hivatkozásaidat, hanem lehetővé teszik azt is, hogy nyomon kövesd, mekkora forgalmat terelnek a landing oldaladra.

 

Ez segít kideríteni, hogy mely kampányaid sikeresebbek, illetve hogy mely influencerek a leghasznosabbak a céljaidra. A Bitly az ingyenes verzióban is kínálja ezt a funkciót, de érdemes szétnézni a különböző fizetett csomagok között is, ha igazán komolyan szeretnéd belevetni magadat a történethivatkozások nyomon követésébe (természetesen nem ez az egyetlen eszköz, ami alkalmas erre).

 

Bitly, és más rövidített, követett hivatkozásaidhoz Google UTM kampánykövető kódokat is hozzáadhatsz, de ügyelj rá, hogy ezeket még a rövidítés előtt írd hozzá a hivatkozáshoz.

 

7. Kérj megnyitási jelentéseket az influencerektől

Habár a Bitly hivatkozások megmutatják, hogy hány ember ugrik át a történetekből a landing oldalakra, azt is érdemes tudni, hogy hányan nézik meg egyáltalán a márkás történeteket, amiken annyit dolgoztatok az influencerekkel. Ebből egyszerűen kiszámolhatod a hivatkozások átkattintási arányát, vagyis hogy a közönség mekkora százaléka érdeklődik ténylegesen a kínálatod iránt.

 

Ezt a statisztikát csak az influencerek látják, ezért kérd meg őket, hogy mutassák meg, hogy hányan nézték meg a történeteket és azok szegmenseit. Érdemes ezt már az együttműködés előtt tisztázni, és szerződésbe foglalni, nehogy vita keletkezzen belőle, amikor a semmiből hirtelen „számon kéred” partnereidet. Így továbbá tudni fogják azt is, hogy milyen adatokat tartsanak számon a rendszeres jelentésekhez.





Kapcsolódó cikkek:

Néhány hasznos tanács, ha szeretnél te is sikeres lenni az influencerek között.

Tovább

Sokszor azt gondolhatjuk, hogy milyen egyszerű lehet az influencerek világa és élete. Ez egy tévgondolat, ugyanis nagyon sok mindennek kell megfelelniük és koránt sem annyira egyszerű ez. Hogyan lesz...

Tovább

Szeretnéd tudni az influencer marketing területét mely változások érintik 2021-ben? Milyen trendet érdemes követned? A következő cikkünkből minden kiderül!

Tovább
Csatlakozz hozzánk!

Szolgáltatásaink

Influencer Toplista

Kerülj fel a legnagyobb magyar influencereket összesítő Toplistákra ingyenesen, hogy a márkák szeme előtt maradhass. Szerkeszd saját adatlapodat korlátok nélkül!

Regisztrálok
szolg
Influencer Program

Jelentkezz Influencer Programunkba, kerülj fel Toplistáinkra, válogass influencer marketing munkák tucatjai közül! Csináld nap mint nap azt, amiért rajongsz!

Jelentkezem
szolg
Márkáknak

Vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy megtalálhassuk a márkádhoz, üzenetedhez és elképzeléseidhez leginkább passzoló influencereket! Álmodd meg, mi segítünk a megvalósításban!

Ajánlatkérés
szolg
Kiemelt helyek

Influencerként úgy érzed, még nem aknáztál ki minden lehetőséget? Válogass az Influencer Toplista kiemelt helyei közül, hogy megkerülhetetlen légy!

Tovább
szolg
Influencer Toplisták

A legnagyobb magyar influencerek listája

Instagram toplista
  Név Követők
1. Almádi Gréti 0
2. Berta Bianca 0
3. Our Dream Tour 0
4. 0
5. Palvin Barbara 0
6. Kovács Patrícia 0
7. Tóth Renátó 0
8. TheBiebersOfficial 0
9. 0
10. Dzsudzsák Balázs 0
Tovább a teljes listára
Híreink

Cikkek

Érdekel az Instagram Influencerek világa és szívesen kipróbálnád magad benne? Így kezd neki!

Tovább

Szükséges, hogy egy influencer foglalkozzon a marketinggel vagy ő maga a marketing? ?Mikor kell beszélni influencer marketingről? És mi az a influencer marketing?

Tovább

Mire kell a legjobban figyelni, ha profi tartalomgyártó szeretnél lenni az Insgram-on? 4 tanács, amit tarts be!

Tovább
Influencer Toplista

A legnagyobb magyar influencereket összesítő Toplisták egy helyen. Kerülj fel az Influencer Toplistára, vagy regisztrálj Influencer Programunkra influencerként, találd meg nálunk a tökéletes véleményvezért kampányodhoz márkaként.

Menüsáv
Legfrissebb cikkeink