Az influencer marketing számos márka egyik kiemelt prioritásává vált az elmúlt évek során. Ez nem csoda, hiszen egy jól összeállított influencer kampány rendkívül sikeres lehet, és többszörösen megtérítheti a ráfordított összegeket. Mindez persze kifizetődő az influencerek számára is, és nem egy online híresség gazdagodott meg abból, hogy márkákat képvisel az interneten.
Az influencerek számra éppen ezért folyamatosan nő, hiszen mindenki szeretne magának egy minél nagyobb szeletet ezekből az összegekből. Azonban ez a karrier korántsem olyan egyszerű, mint ahogyan azt sokan megálmodják, és rengetegen idő előtt feladják, vagy egyszerűen rossz irányból közelítik meg az influencerkedést. Következő tippjeink segíthetnek elrugaszkodni a rajttól, és megalapozni influencer karrieredet az interneten!
1. Találd meg a közös hangot közönségeddel
Az influencer első sorban nem a márkáknak, hanem a közönségének dolgozik, méghozzá nagylelkűen. A nagylelkűség alatt most nem arra kell gondolni, hogy megállás nélkül kell gyártanod a tartalmakat, mindinkább az a fontos, hogy olyan tartalmakat, élményeket kínálj nekik, amelyekből hasznuk származhat – amik pozitív érzéseket váltanak ki belőlük. Manapság sokkal jobban kiemelkednek a tömegből azok, akik megtalálják a közös hangot közönségükkel, mint azok, akik csak simán „elérik” őket.
2. Oszd meg tudásodat követőiddel
Fontos, hogy szenvedéllyel tekints célodra, vagy arra a szakterületre, amivel foglalkozol, de legalább ennyire alapvető az is, hogy tudásodat ingyen tedd elérhetővé az emberek számára. Influencerként egy bizonyos témakör szakértője vagy, és az emberek ezért a szakértelemért, pontosabban annak átadásáért követnekd téged. Ne kérj semmit azért, amit adsz – a közönségednek dolgozol, de pénzügyi értelemben teljesen ingyen kell tenned azt. Az ezért kapott érték az irántad kimutatott aktivitásuk és bizalmuk lesz, amelyek elengedhetetlenek személyes márkád megerősítéséhez – ez lesz az, amiért a cégek felkeresnek majd téged.
3. Ne kezdj bele stratégia nélkül
Ha szeretnél partnerkapcsolatokat kialapítani márkákkal, akkor ehhez korábbi munkáidból kell, hogy stabil alapot építs magadnak. Figyelj oda közönségi jelenlétedre, és dolgozz együtt olyan márkákkal, akik azt szeretnék, hogy nevedet add termékeikhez. Alakíts ki magadnak egy hatékony, bővíthető munkafolyamatot, ami lehetővé teszi, hogy minél kevesebb időt kelljen adminisztrációval töltened, és minél több maradjon arra, amivel igazán szeretsz foglalkozni.
4. Találd meg saját hangodat
Egy nagy különbség a szenvedő és az igazán sikeres influencerek között általában az nem az, hogy mennyi tartalmat képesek készíteni közönségüknek, vagy hogy mennyit fektetnek bele munkájukba. Ami igazán fontos, az az, hogy legyen saját, egyéni hangod. Egyre több önjelölt influencer próbál mások sikerére építeni, mások formátumát adaptálni saját felhasználásra, és kevés az igazán egyedi alkotó, akik tényleg veszik a fáradtságot, hogy egyediek legyenek a tömegben – neked ilyennek kell lenned. Találd meg saját, egyéni hangodat!
5. Posztolj rendszeresen
Ha nem csak egy nagy követőbázist szeretnél, de az emberek bizalmát is ki akarod érdemelni, akkor rendszeresen kell posztolnod. Nem kell, hogy naponta több alkalommal tölts fel valami újat, csak ügyelj rá, hogy rendszeresen tedd azt – naponta, kétnaponta, heti 3 nap, stb. A minőség egyébként is üti a mennyiséget. Ennek kezelésében sokat segíthet egy tartalomnaptár.
6. Légy hiteles és megbízható
Ha aktív közönséget szeretnél, akkor fontos, hogy mindig hiteles, átlátszó maradj. Az emberek értékelik az őszinteséget, és olyan emberekkel veszik fel szívesen a kapcsolatot, akik kiállnak személyes márkáik mellett. Légy tehát átlátszó mindennel kapcsolatban, amit mondasz, amit megosztasz, és amihez a nevedet adod.
7. Tudd, hogy mely mutatókkal érdemes foglalkozni
Az influencerek általában azt a célt tűzik ki maguknak, hogy minél nagyobb követőbázist gyűjtsenek maguk köré. Ez azonban egy egyre kevésbé releváns mutató a temérdek álprofil és fizetett követők miatt – a márkákat már nem igazán érdekli ez. Akkor mi érdekli őket? Az aktivitás, és a befektetések megtérülése (ROI). Az aktivitás különösen fontos ebből, hiszen sok platformon (például az Instagramon) ez alapján dől el, hogy bejegyzéseid hány emberhez jutnak el, és ez mutatja meg, hogy mennyien érdeklődnek irántuk követőid közül.
8. Nyílj meg, de ne vidd túlzásban
Megnyílni érzéseidről és belső küzdelmeidről nem egyszerű dolog, különösen nem több ezer idegennek nyilvánosan az interneten. Szóval miért is érdemes ezzel foglalkozni? Mert ezek a dolgok tesznek emberekké bennünket, és követőid sokkal több bizalmat fektetnek olyasvalakibe, aki nem csak személyes márkáját, hanem emberi oldalát is megmutatja. Persze nem érdemes túlzásba vinni sem a dolgokat, és átesni a ló túloldalára, mert az őszinteség könnyedén rossz fényt vethet személyes márkádra, amit megerősíteni próbálsz, nem lerombolni. Miután megosztottad egy problémádat, kezdj el arról beszélni, hogy hogyan oldottad meg azt, vagy készülsz tenni ellene, hogy az emberek lássák a hajlandóságodat a személyes fejlődésre, és legyen, ami inspirálja őket.
9. Ne válaszd az egyszerűbb utat
Követőket vásárolni, vagy robotokat használni egyszerű ugyan, de messze áll az őszintétől. Na persze, jogos a kérdés: mégis ki tudja meg? Nos, az Instagram 2018-ban komoly lépéseket tett az álprofilok és az ezekhez kapcsolódó aktivitás ellen, és a platform egyre több trükköt képes felismerni és értékteleníteni. Ezért is állítottuk korábba, hogy a követők száma már messze nem releváns, és sokkal fontosabb az aktivitás. A márkáknak továbbá egyre több olyan online eszköz áll a rendelkezésükre, amelyek kielemzik profilodat, és kiszámítják közönséged pontszámát. Kerüld el a leleplezést azzal, hogy nem rejtegetsz lepleznivalókat – légy őszinte, és növekedj természetes módszerekkel!
10. Ne sodord veszélybe a tekintélyedet
Nem egyik napról a másikra lesz valaki influencer, hanem több hónap, vagy akár több évnyi kitartó személyes márkaépítés árán. Az emberek bizalmát és érdeklődését ki kell érdemelni, és miután megszerezted, vigyáznod is kell ezekre, nem pedig eladni a nevedet az első márkának, ami egy kedvező ajánlattal keres meg. Legnagyobb értéked a márkák szemében a hitelesség és a bizalom, amit kiérdemeltél – ne tedd kockára egyetlen kérdéses ajánlatért!
11. Válaszd ki a számodra megfelelő platformot
Fontos, hogy egy (vagy később több) olyan platformot válassz magadnak, amely(ek)en célközönséged is aktív. Érdemes eleinte kipróbálni több platformot is, és felmérni, hogy hol mekkora aktivitást vagy képes kiváltani közönségedből. Csak azért, mert egy hasonló jellegű influencernek bejött a YouTube, még nem biztos, hogy neked is ott kell lenned (vagy ott kezdened pályafutásodat). Válassz valamit, ami jól működik számodra, és építsd ki rá személyes márkádat. Íme egy rövid útmutató a legnépszerűbb közösségi platformokhoz.