A legnépszerűbb közösségi platformok ideális képfelbontásai

Az emberek vizuális lények, így nem meglepő, hogy a képek fontos szerepet játszanak mindennapi életünkben, és így a közösségi médián is. Azok a márkák és influencerek, akik szeretnének érvényesülni a legnépszerűbb platformokon, jobban teszik, ha nem csak arra fordítanak fokozott figyelmet, hogy milyen képeket töltenek fel, hanem arra is, hogy hogyan.

A legnépszerűbb közösségi platformok ideális képfelbontásai

Minden platformnak más kritériumai vannak a képeket illetően, azonban e vizuális elemek szerepe mindenütt ugyan olyan fontos. Ez egy meglepően komoly kihívást jelenthet a modern marketingeseknek (és influencereknek), akik több platformon is aktívak márkájukkal, hiszen mindenütt más felbontásokra, képarányokra kell odafigyelni, a mobilos verziókról nem is beszélve!

 

A következő útmutatóban szeretnénk összegezni, hogy így 2019-ben milyen felbontású képeket érdemes feltölteni a legnépszerűbb közösségi platformokra a maximális minőség érdekében. Kezdjük is!

 

A legjobb képméretek Facebookra

A Facebookot senkinek nem kell bemutatni. A világ legnagyobb és legaktívabb közösségi platformja egy végtelenül értékes marketingeszköz lehet egy márka vagy egy influencer számára. A Facebook az évek során számos frissítésen esett át – új képfeltöltési lehetőségeket kapott, megjelent a borítókép, és sokat változott a képek általános megjelenítése is (pl. kerek profilképek).

 

Profilképek a Facebookon

A profilkép minden márka, influencer, és hétköznapi felhasználó legfontosabb képe, és a legelső kép, amit érdemes feltölteni egy új fiók/oldal létrehozásakor.

 

Függetlenül attól, hogy milyen képet töltesz fel, az egy 1:1 arányú körben jelenik majd meg. Amennyiben a feltöltött kép arányai nem ekkorák, feltöltéskor megadhatod, hogy a kép melyik része legyen látható a körben, illetve hogy a kép többi részét levágja-e a Facebook, vagy csak elrejtse azokat, míg egy felhasználó rá nem kattint a képre.

 

Amennyiben egy cég oldalán dolgozol, mindenképpen érdemes a hivatalos logót használni, míg egy személyes/influencer profilnál egy arckép a megfelelő választás.

 

Íme a Facebook profilképek hivatalos méretei:

  • Minimális képméret: 180 x 180 pixel
  • Tényleges megjelenített méretek: asztali gépeken 170 x 170; okostelefonokon 128 x 128; egyszerűbb telefonokon 36 x 36; bélyegképeken: 32 x 32
  • A profilkép személyes adatlapokon 16 pixellel a borítókép bal szélétől, és 176 pixellel annak tetejétől helyezkedik el. Ez akkor lehet fontos, ha szeretnél olyan profilképet választani, ami beleolvad a borítóképbe

 

Érdemes megjegyezni, hogy a 180 x 180 pixel messze nem elegendő arra, hogy egy képet igazán jó minőségében tekinthessenek meg a felhasználók. Ne feledd – ez csupán a minimális képfelbontás – ennél jóval nagyobb képeket érdemes feltölteni profilképeknek!

 

Borítóképek a Facebookon

A hiányzó borítókép éppen olyan rossz fényt vet egy felhasználóra vagy márkára, mint egy üres profilkép. A nem megfelelő méretekben feltöltött profilképek látványosan torzulnak, és sokat romlik a minőségük, vagy a Facebook előnytelenül vágja le a széleiket.

 

A borítókép egy viszonylag nagy felületet kínál a Facebookon, hogy bemutass valamit márkádról, vagy magadról az újonnan érkező felhasználóknak. Ez profilod legnagyobb képe, ezért fontos szerepet játszik mind a látványvilágban, mind a marketingkommunikációkban.

 

Íme a hivatalos borítókép-méretek a Facebooktól:

  • A minimális méret 400 x 150 pixel, de ez nem lesz elég nagy (lásd: következő pont)
  • A borítóképek asztali számítógépeken 820 x 312, okostelefonokon pedig 640 x 360-as méretben jelennek meg, tehát minimum az asztali méretre kell elkészítened őket
  • A régebbi telefonokon a borítóképek egyáltalán nem jelennek meg
  • A leggyorsabban az olyan JPEG-ként elmentett, 100 kilobájtnál nem nagyobb sRGB képek töltődnek be, amelyek 851 x 315 pixel felbontásúak
  • Amennyiben borítóképed (vagy profilképed) szöveget is tartalmaz, a PNG képek jobb minőséget eredményezhetnek
  • Ezek a méretek a személyes és az üzleti profilokra (vállalatok/közszereplők) is érvényesek

 

Feltöltött képek a Facebookon

Felhasználók, márkák, influencerek – a Facebookon mindenki szokott képeket megosztani.

 

Természetesen, ha egy már korábban feltöltött képet szeretnél megosztani, akkor nincs beleszólásod abba, hogy mekkora méretű, vagy képarányú legyen.

 

Ha azonban te magad töltöd fel a képet, akkor érdemes követni a Facebook javasolt méreteit:

  • Javasolt feltöltési méret: 1200 x 630 pixel
  • Ez egy felhasználó hírfolyamában legfeljebb 470 pixel szélesen jelenik majd meg (legfeljebb 1:1-es képaránnyal)
  • Ez az oldalad bejegyzései között legfeljebb 504 pixel szélesen jelenik majd meg (legfeljebb 1:1-es képaránnyal)

 

Megosztott hivatkozások a Facebookon

Hivatkozás megosztásakor a kép nem a Facebookon szerepel, hanem a linkelt tartalomhoz tartozik. Amikor hivatkozást osztasz meg, akkor két lehetőséged van elrendezés terén:

  1. A kép egy kis négyzetes keretben jelenik meg bal oldalon, mellette a szöveggel jobb oldalon
  2. A kép egy nagyobb téglalap keretben jelenik meg felül, alatta a szöveggel

 

Ezekre a következő méretek vonatkoznak:

  • Javasolt képméret: 1200 x 628 pixel
  • Négyzetes keretben megjelenő kép (hírfolyamban): 154 x 154
  • Négyzetes keretben megjelenő kép (oldalon): 116 x 116
  • Nagy téglalap keretben megjelenő kép (hírfolyamban): 470 x 246
  • Nagy téglalap keretben megjelenő kép (oldalon): 484 x 252

 

Rögzített képek a Facebookon

Ezek a képek oldalad hírfolyamának legfelső, kiemelt pozíciójában jelennek meg, és ideálisak arra, hogy felhívd velük a látogatók figyelmét a legfontosabb aktualitásokra:

  • Javasolt képméret: 1200 x 717 pixel
  • Ez az oldalon 843 x 504 méretben jelenik majd meg

 

Eseményképek a Facebookon

Az eseményekhez is érdemes feltölteni egy képet – ezek a képek nagyobbak, mint a legtöbb egyéb kép az egész platformon:

  • Javasolt képméret: 1920 x 1080 pixel
  • A Facebook ezt 470 x 174 felbontásban jeleníti meg
  • A hírfolyamokban 470 x 174 felbontásban jelenik meg.

 

A legjobb képméretek Instagramra

Az Instagram talán a legvizuálisabb platform az itt felsoroltak közül, ahol a képek abszolút főszerepet játszanak. Fokozottan fontos tehát, hogy a lehető legjobb minőségben töltsd fel képeidet, ügyelve az Instagram által preferált arányokra.

 

Profilképek az Instagramon

A profilképez az Instagramon ugyan olyan szerepet játszanak, mint bármelyik más platformon – ha személyes profilod van, akkor egy arckép, ha egy márkád, akkor egy logó a megfelelő választás. Íme a hivatalos méretek:

  • Javasolt feltöltési méret: 110 x 110 pixel
  • A kép egy körben jelenik meg, akárcsak a Facebookon, ezért érdemes 1:1 arányra optimalizálni.

 

Bélyegképek az Instagramon

Amikor valaki Instagram profilodat böngészi, feltöltött tartalmaidat bélyegképekként látja majd alapértelmezett nézetben (és asztali számítógépeken). Amikor rákattintanak/koppintanak ezekre, akkor jelenik meg nekik a kép nagyobb méretben is. Bármekkora méretű és arányú képeket vagy videókat töltesz is fel:

  • Ezek a bélyegképek mindig 1:1 arányúak lesznek, 161 x 161 pixel felbontással

 

Fényképek az Instagramon

Ezek a legfontosabb felbontások, hiszen az Instagramra a feltöltött képekről szól. A hivatalos adatok szerint:

  • Az Instagramra legfeljebb 1080 pixel széles és 1350 pixel magas képeket lehet feltölteni
  • Az ideális fekvő képarány 1,91:1; az ideális portréarány pedig 4:5

 

Történetek az Instagramon

Az Instagram történetek óriási népszerűségnek örvendenek, és minden valamirevaló márka és influencer stratégiájában ott a helyük. Tekintve, hogy ez a funkciót kifejezetten okosteleofnokra optimalizálták, így a képek aránya és mérete is ezt tükrözi:

  • Javasolt képméret: 1080 x 1920 pixel
  • Minimális felbontás: 600 x 1067
  • Képarány: 9:16

 

A legjobb képméretek Twitterre

Habár a Twitter inkább egy szöveges tartalmakra kiélezett platform, nincs olyan bejegyzés, amit ne lehetne értékesebbé tenni egy képpel. E mellett persze a profil többi képe is fontos, akárcsak bármelyik más platformon.

 

Profilképek a Twitteren

Sok Twitter felhasználó egyenesen törli követői közül azokat, akik nem töltenek fel magukról profilképet, így egyértelmű, hogy ez lesz a legfontosabb kép, amit fel kell töltened.

 

A Twitter profilkép különböző helyeken más és más méretekben jelenik meg, ezért érdemes a legnagyobbra optimalizálni, hogy minden annál kisebb méretben is jól mutasson:

  • Javasolt képméret: 400 x 400 pixel
  • Megjelenik: 200 x 200 felbontásban

 

Borítókép a Twitteren

A borítókép hasonló funkciót lát el a Twitteren, mint a Facebookon, és hasonló elhelyezkedéssel is jelenik meg. Ez profilod legnagyobb képfelülete, ezért nem csak az fontos, hogy mi kerül ide, hanem az is, hogy a megfelelő felbontásban töltsd fel azt:

  • Javasolt képméret: 1500 x 500 pixel

 

Feltöltött képek a Twitteren

Ezek azok a képek, amiket Tweetjeid mellékleteként töltesz fel a platformra, illetve amelyeket retweetelsz másoktól. Habár a Twitteren egy ideig karakterekkel kellett „fizetni” a feltöltött képekért, szerencsére már nem számítanak bele a limitbe. Egyszerre összesen 4 képet tölthetsz fel egy tweethez.

 

A Twitter képek drasztikusan eltérően jelennek meg a szerint, hogy milyen eszközön tekintik meg őket. Ha azt szeretnéd, hogy képeid leglényegesebb részeit mindenki lássa, akkor a lényeges részeket helyezd vízszintesen a közepükre.

 

Amikor megosztasz egy hivatkozást a Twitteren, akkor megadhatod, hogy hogyan jelenjen meg az ahhoz tartozó kép. Az alapbeállítások szerint ez a kép kisebb, mint egy általános, tweettel együtt feltöltött kép.

 

Íme a hivatalos képméretek:

  • Minimális felbontás, hogy a kép kibontva jelenjen meg: 420 x 220 pixel (2:1 képarányban)
  • A képek legfeljebb 1024 x 512 felbontásnál jelennek meg kibontva
  • Az összecsukott képek 506 x 253 méretben jelennek meg asztali számítógépeken

Híreink

Cikkek

Instagram vs TikTok – Melyik platformon érdemes építkezni ma?

Instagram vs TikTok – Melyik platformon érdemes építkezni ma...

TikTok vagy Instagram? Összehasonlítottuk a két platformot, és megmutatjuk, hol érdemes influencerként építkezned 2025-ben – tippekkel, példákkal.

Tovább olvasom
5 app, amit minden influencernek ismernie kell 2025-ben

5 app, amit minden influencernek ismernie kell 2025-ben

Hasznos appok influencereknek 2025-ben: videóvágás, grafika, posztolás, tervezés és egy magyar platform, ahol könnyebben megtalálnak a márkák.

Tovább olvasom
5 Elengedhetetlenül fontos dolog, hogy influencer legyél!

5 Elengedhetetlenül fontos dolog, hogy influencer legyél!

Néhány hasznos tanács, ha szeretnél te is sikeres lenni az influencerek között.

Tovább olvasom