5 Elengedhetetlenül fontos dolog, hogy influencer legyél!
Néhány hasznos tanács, ha szeretnél te is sikeres lenni az influencerek között.
Tovább olvasomAz emberek vizuális lények, így nem meglepő, hogy a képek fontos szerepet játszanak mindennapi életünkben, és így a közösségi médián is. Azok a márkák és influencerek, akik szeretnének érvényesülni a legnépszerűbb platformokon, jobban teszik, ha nem csak arra fordítanak fokozott figyelmet, hogy milyen képeket töltenek fel, hanem arra is, hogy hogyan.
Minden platformnak más kritériumai vannak a képeket illetően, azonban e vizuális elemek szerepe mindenütt ugyan olyan fontos. Ez egy meglepően komoly kihívást jelenthet a modern marketingeseknek (és influencereknek), akik több platformon is aktívak márkájukkal, hiszen mindenütt más felbontásokra, képarányokra kell odafigyelni, a mobilos verziókról nem is beszélve!
A következő útmutatóban szeretnénk összegezni, hogy így 2019-ben milyen felbontású képeket érdemes feltölteni a legnépszerűbb közösségi platformokra a maximális minőség érdekében. Kezdjük is!
A Facebookot senkinek nem kell bemutatni. A világ legnagyobb és legaktívabb közösségi platformja egy végtelenül értékes marketingeszköz lehet egy márka vagy egy influencer számára. A Facebook az évek során számos frissítésen esett át – új képfeltöltési lehetőségeket kapott, megjelent a borítókép, és sokat változott a képek általános megjelenítése is (pl. kerek profilképek).
A profilkép minden márka, influencer, és hétköznapi felhasználó legfontosabb képe, és a legelső kép, amit érdemes feltölteni egy új fiók/oldal létrehozásakor.
Függetlenül attól, hogy milyen képet töltesz fel, az egy 1:1 arányú körben jelenik majd meg. Amennyiben a feltöltött kép arányai nem ekkorák, feltöltéskor megadhatod, hogy a kép melyik része legyen látható a körben, illetve hogy a kép többi részét levágja-e a Facebook, vagy csak elrejtse azokat, míg egy felhasználó rá nem kattint a képre.
Amennyiben egy cég oldalán dolgozol, mindenképpen érdemes a hivatalos logót használni, míg egy személyes/influencer profilnál egy arckép a megfelelő választás.
Íme a Facebook profilképek hivatalos méretei:
Érdemes megjegyezni, hogy a 180 x 180 pixel messze nem elegendő arra, hogy egy képet igazán jó minőségében tekinthessenek meg a felhasználók. Ne feledd – ez csupán a minimális képfelbontás – ennél jóval nagyobb képeket érdemes feltölteni profilképeknek!
A hiányzó borítókép éppen olyan rossz fényt vet egy felhasználóra vagy márkára, mint egy üres profilkép. A nem megfelelő méretekben feltöltött profilképek látványosan torzulnak, és sokat romlik a minőségük, vagy a Facebook előnytelenül vágja le a széleiket.
A borítókép egy viszonylag nagy felületet kínál a Facebookon, hogy bemutass valamit márkádról, vagy magadról az újonnan érkező felhasználóknak. Ez profilod legnagyobb képe, ezért fontos szerepet játszik mind a látványvilágban, mind a marketingkommunikációkban.
Íme a hivatalos borítókép-méretek a Facebooktól:
Felhasználók, márkák, influencerek – a Facebookon mindenki szokott képeket megosztani.
Természetesen, ha egy már korábban feltöltött képet szeretnél megosztani, akkor nincs beleszólásod abba, hogy mekkora méretű, vagy képarányú legyen.
Ha azonban te magad töltöd fel a képet, akkor érdemes követni a Facebook javasolt méreteit:
Hivatkozás megosztásakor a kép nem a Facebookon szerepel, hanem a linkelt tartalomhoz tartozik. Amikor hivatkozást osztasz meg, akkor két lehetőséged van elrendezés terén:
Ezekre a következő méretek vonatkoznak:
Ezek a képek oldalad hírfolyamának legfelső, kiemelt pozíciójában jelennek meg, és ideálisak arra, hogy felhívd velük a látogatók figyelmét a legfontosabb aktualitásokra:
Az eseményekhez is érdemes feltölteni egy képet – ezek a képek nagyobbak, mint a legtöbb egyéb kép az egész platformon:
Az Instagram talán a legvizuálisabb platform az itt felsoroltak közül, ahol a képek abszolút főszerepet játszanak. Fokozottan fontos tehát, hogy a lehető legjobb minőségben töltsd fel képeidet, ügyelve az Instagram által preferált arányokra.
A profilképez az Instagramon ugyan olyan szerepet játszanak, mint bármelyik más platformon – ha személyes profilod van, akkor egy arckép, ha egy márkád, akkor egy logó a megfelelő választás. Íme a hivatalos méretek:
Amikor valaki Instagram profilodat böngészi, feltöltött tartalmaidat bélyegképekként látja majd alapértelmezett nézetben (és asztali számítógépeken). Amikor rákattintanak/koppintanak ezekre, akkor jelenik meg nekik a kép nagyobb méretben is. Bármekkora méretű és arányú képeket vagy videókat töltesz is fel:
Ezek a legfontosabb felbontások, hiszen az Instagramra a feltöltött képekről szól. A hivatalos adatok szerint:
Az Instagram történetek óriási népszerűségnek örvendenek, és minden valamirevaló márka és influencer stratégiájában ott a helyük. Tekintve, hogy ez a funkciót kifejezetten okosteleofnokra optimalizálták, így a képek aránya és mérete is ezt tükrözi:
Habár a Twitter inkább egy szöveges tartalmakra kiélezett platform, nincs olyan bejegyzés, amit ne lehetne értékesebbé tenni egy képpel. E mellett persze a profil többi képe is fontos, akárcsak bármelyik más platformon.
Sok Twitter felhasználó egyenesen törli követői közül azokat, akik nem töltenek fel magukról profilképet, így egyértelmű, hogy ez lesz a legfontosabb kép, amit fel kell töltened.
A Twitter profilkép különböző helyeken más és más méretekben jelenik meg, ezért érdemes a legnagyobbra optimalizálni, hogy minden annál kisebb méretben is jól mutasson:
A borítókép hasonló funkciót lát el a Twitteren, mint a Facebookon, és hasonló elhelyezkedéssel is jelenik meg. Ez profilod legnagyobb képfelülete, ezért nem csak az fontos, hogy mi kerül ide, hanem az is, hogy a megfelelő felbontásban töltsd fel azt:
Ezek azok a képek, amiket Tweetjeid mellékleteként töltesz fel a platformra, illetve amelyeket retweetelsz másoktól. Habár a Twitteren egy ideig karakterekkel kellett „fizetni” a feltöltött képekért, szerencsére már nem számítanak bele a limitbe. Egyszerre összesen 4 képet tölthetsz fel egy tweethez.
A Twitter képek drasztikusan eltérően jelennek meg a szerint, hogy milyen eszközön tekintik meg őket. Ha azt szeretnéd, hogy képeid leglényegesebb részeit mindenki lássa, akkor a lényeges részeket helyezd vízszintesen a közepükre.
Amikor megosztasz egy hivatkozást a Twitteren, akkor megadhatod, hogy hogyan jelenjen meg az ahhoz tartozó kép. Az alapbeállítások szerint ez a kép kisebb, mint egy általános, tweettel együtt feltöltött kép.
Íme a hivatalos képméretek:
Néhány hasznos tanács, ha szeretnél te is sikeres lenni az influencerek között.
Tovább olvasomMire kell a legjobban figyelni, ha profi tartalomgyártó szeretnél lenni az Insgram-on? 4 tanács, amit tarts be!
Tovább olvasomEzzel az 5 Instagram trenddel fogod tudni növelni a minőségi követőid számát 2021-ben!
Tovább olvasom