Szükséges, hogy egy influencer foglalkozzon a marketinggel vagy ő maga a marketing? ?Mikor kell beszélni influencer marketingről? És mi az a influencer marketing?
Mi az az influencer marketing?
Az influencer marketing az amikor egy márka/cég/vállalat egy véleményvezér (influencer) által promótál egy szolgáltatást vagy terméket. Az influencer marketing egy alaposan kidolgozott stratégiai folyamat, amibe beletartozik a megfelelő influencer kiválasztása, kampányok tervezése, kivitelezése, eredményességi és más adatok (ROI) mérése a kampány előtt, közben es után.
Hogyan érdemes influencerrel együtt működni?
Influencer kiválasztása: a megfelelő influencer kiválasztása a folyamat első része, amit nagyon alaposan kell elvégezni. (Az influencernek hitelesnek kell lennie, ezt értsd úgy, hogy egy cukorbomba csokoládé terméket, de egy testépítővel próbálj meg eladni. A testépítő influencer hitelesebb lesz, amikor étrendkiegészítőt kell promótálnia, de egy olyan influencerrel könnyebben tudod értékesíteni a csokit, akinek mondjuk van gyereke.) Érdemes minőségi influencert választanod, hogy a terméked is a minőséget képviselje. Erre a kifejleszett influencer toplistát tudod segítségül hívni, ahol megtalálod a legnépszerűbb magyar influencereket.
Hogyan érdemes felvenni a kapcsolatot az influencerekkel?
Ügynökségeken keresztül is lehet, van akinek van saját managemantje, de vannak olyan influencerek is, akik egyedül intézik a munkáikat és válaszolnak a megkeresésekre. Érdemes már az elején teljesen nyitott lapokkal játszani, lefektetni az elvárásokat/igényeket és, hogy mit tudsz nyújtani számára a munkájáért.
Mikor kell influencert ügynökségen keresztül bonyolítani?
Számos szempontból tud hasznos lenni, ha ügynökségen keresztül intézel influencert. Elsősorban azért mert vannak olyan ifnluencerek akik csak ezen az úton vállalnak munkát. Másrészt egy ügynökségnél való lebonyolítás során neked nem kell kutakodni, hogy melyik influencer milyen terméket tud jól promótálni, hiszen nekik erre kész adatbázisuk van már, hogy tudják ki milyen tartalmakban releváns. Tudják, hogy melyik mennyire megbízható, kivel milyen együttműködni. Ügynökségek általában garanciát is vállalnak, illetve az sem utolsó, hogy tisztában vannak a megtekintések-elérések számaival, ami egy jó stratégia tervezése és követése során neked is hatalmas segítség lehet.