Ezért érdemes mikroinfluencerekkel dolgozni

Influencer Toplista

Ahol az influencerek és a márkák találkoznak

Influencer vagyok

Influencerként regisztrálj az Influencer Toplistára, vagy jelentkezz Influencer Programunkba, hogy a márkák rád találjanak!

Influencert keresek

Megtaláljuk a tökéletes véleményvezért influencer marketing kampányodhoz, segítünk, hogy visszautasíthatatlan ajánlatot adhass!

10 ok, amiért a mikroinfluencerek a siker kulcsai

Habár az influencer marketing nem egy kifejezetten régi marketingforma, már most megjelentek Az influencer marketinggel kapcsolatban gyakran hallhatunk az úgynevezett „mikrofincluencerekről”. Habár nincs hivatalos definíciójuk, általában azokat a befolyásos online személyeket tekintjük mikorinfluencereknek, akiknek nincs túl sok követőjük a közösségi médián.

 

A „nincs túl sok” nehezen szűkíthető konkrét számokra – egyesek szerint a 10 ezernél több, de 100 ezernél kevesebb követővel bíró influencerek tartoznak a mikro-csoportba, míg mások 20 ezer felett definiálják őket. Csupán érdekességképp jegyeznénk meg, hogy a mikro alatt is van még egy kategória, a nanoinfluencereké, akik csupán néhány ezer követővel bírnak (de ma nem róluk lesz szó).

 

Viszonylag kis követőbázisuk ellenére a mikroinfluencerek valójában sokkal értékesebbek lehetnek egy cég számára, mint azt a legtöbben gondolnák – cikkünkben most 10 nyomós érvet sorolunk fel, amelyek egyértelműen igazolják, hogy minden márkának érdemes odafigyelnie a mikroinfluencerekre!

Ezért érdemes mikroinfluencerekkel dolgozni

1. Költséghatékonyak

A mikroinfluencerek egyik legnagyobb előnye, hogy sokkal gazdaságosabban lehet együttműködni velük, hiszen lényegesen olcsóbban dolgoznak, mint több százezer követővel bíró „kollégáik”. A nagyobb influencerek súlyos pénzeket kérnek el egy-egy szponzorált bejegyzésért, és habár tényleg sokakhoz juttatják el a cégek marketingüzeneteit, megtérülés nem feltétlenül arányos a befektetett összegekkel.

 

A mikroinfluencerek valójában annyira költséghatékonyak, hogy szinte bármelyik kisebb cég vagy vállalat is bátran használhatná őket, akár próbajelleggel, akár komoly stratégiák részeiként. Egy nagy befolyású, több százezer követővel rendelkező makroinfluencer árából gyakran 5-10 mikro kitelik majd, akik sokkal változatosabban tudják terjeszteni üzenetedet közönségüknek, akik ráadásul aktívabbak és érdeklődőbbek is lesznek, mindez pedig egy lavina-effektushoz vezet majd…

 

2. A lavina-effektus

A mikroinfluencerek tökéletesek a lavina-effektus beindítására, amely lényege, hogy kicsiből indulsz, és egyre több embert érsz el, gyakran több csatornán is. Ez egy remek stratégia a márkatudatosság fellendítésére, hiszen több mikroinfluencer több lehetőséget is kínál arra, hogy szétterjeszd a piacon márkád nevét és kínálatodat.

 

Továbbá megjegyeznénk, hogy az ismétlés a marketingben több helyen is jól bevett taktika, és a mikroinfluencer-kampányok lehetővé teszik, hogy a célközönséget rendszeresen megszólítsd e befolyásos személyek segítségével.

 

3. A tartalomkészítés mesterei

Ha a célod az influencer marketinggel a célzott, minőségi tartalomkészítés, akkor a mikroinfluencerek a te embereid. Habár ezen emberek mögött nem áll óriási követősereg, legtöbbjük fantasztikus tartalmakkal ellensúlyozza ezt. Legyen szó szöveges, képes, videós, hang, vagy éppen multimédiás alkotásokról, a mikroinfluencerek kiváló minőséget kínálnak nagyobb versenytársaik árának töredékéért.

 

4. Aktív, hűséges követőbázisuk van

A mikroinfluencerek közönsége általában kimagasló aktivitási arányt mutat. Ez általában annak köszönhető, hogy követőbázisuk még a kezdeti növekedési fázisban van, és követőik egy jó részét személyesen is ismerik, sokuk pedig a kezdetektől fogva követi őket. A mikroinfluencereket nem azért szeretik az emberek, mert népszerűek, hanem mert jó tartalmakat csinálnak, így ezek a kezdeti, veterán követők igazán aktívak és hűségesek. Ezzel szemben a makroinfluencereknek általában alacsonyabb aktivitási arányt sikerül elérniük.

 

Egy marketinges szemszögéből ez nagyon fontos! Az aktivitási arány egy sokkal értékesebb és pontosabb mutató, mint a követők száma. Nem mindegy, hogy egy 10.000 vagy egy 100.000 követőjű influencer képes 5.000 embert aktívan foglalkoztatni (az egyik esetben ez 50%-os aktivitási arány, míg a másikban csak 5%-os).

 

Az aktivitás azért is fontos, mert a nagyobb közösségi platformok (pl. a Facebook és az Instagram) az alapján dönti el, hogy milyen tartalmakat láthatnak a felhasználók, hogy azok mennyi kezdeti aktivitást váltanak ki. Ha belegondolsz, hogy mekkora a kettő közötti árkülönbség, akkor mindjárt láthatóvá válik, hogy kikkel éri meg jobban foglalkozni.

 

5. Hitelesek és személyesek

Az aktivitást és bizalmat egy influencer a hangnemének, stílusának, és általánosságban a személyiségének köszönheti (habár persze fontos a tartalom minősége és a kiválasztott témák is. A lényeg: egy jó influencer képes személyes szinten kommunikálni követőivel.

 

A mikroinfluencerek nagyon is jól tudják, hogy növekvő követőbázisuk nagy kincs, és úgy is bánnak vele. Sokuk előszeretettel jelenik meg rendezvényeken, ad több mint egy-két szavas válaszokat a kommentjeikre, és általánosságban aktívan kiveszi a részét a személyes márkája köré gyűlő közösségi életből mind az interneten, mind offline.

 

Ezzel szemben a népszerűbb, több százezrek által imádott influencereknek nincs kedvük, vagy éppen idejük ilyen dolgokkal foglalkozni, így nincsenek olyan közel követőikhez, mint a mikroinfluencerek.

 

Hasonló a helyzet a bizalom kérdésében is – a mikroinfluencerek stílusa és elérhetőbb státusza bizalomgerjesztő a közönség számára. A nagyobb influencerek gyakran dolgoznak egyszerre több márkával is, aminek köszönhetően meginoghat hitelességük és közönségük beléjük vetett bizalma.

 

6. Mindent megtesznek a hatás érdekében

A mikroinfluencerek egyik legnemesebb és legbecsesebb tulajdonsága, hogy legtöbbjük nagyszerű üzleti partner. Ez abban mutatkozik meg, hogy mindent megtesznek azért, hogy a lehető legkiválóbb minőséget kínálják ügyfeleiknek (a cégeknek), és nem kell meglepődni akkor sem, ha a megbeszéltnél is többet teljesítenek. A mikroinfluencerek őszintén hálásak, ha egy márka tisztességesen bánik velük (és közönségükkel), hiszen ezek az együttműködések olyan hosszútávú partnerkapcsolatokat szülhetnek, amelyekkel minden fél jól jár.

 

Általánosságban többre is hajlandók, mint a makroinfluencerek, emailen is többüket lehet elérni, és tartalmaik minősége éppen olyan jó, vagy meg is haladja népszerűbb kollégáikét. Érdemes megjegyezni, hogy sok óriásinfluencernek ügynöke van, és nem konkrétan az influencerrel tartod a kapcsolatot, amikor beszélsz velük – egy mikroinfluencer esetében ilyesmitől nem kell tartani.

 

7. Kis márkáknak is lehetőséget nyújtanak a terjeszkedésre

A nagy márkák arányosan nagy költségvetéssel bírnak, ezért bárkivel dolgozhatnak, akivel csak akarnak, gyakran figyelmen kívül hagyva a kisebb influencereket egy bizonyos követőszám alatt. Ez kiváló hír a kis- és középvállalkozásoknak, hiszen míg a márkaóriások a szintén hatalmas influencerekkel dolgoznak együtt, addig a kisebb cégek szoros kapcsolatokat építhetnek ki olyan mikroinfluencerekkel (lásd: 6. pont), akik az ő költségvetésükhöz tudnak igazodni.

 

Ez lehetőséget ad a kisebb márkáknak is, hogy hallassák a hangjukat, és kisebb befektetéssel (lásd: 1. pont) is kiváló eredményeket érhessenek el.

 

8. Új résközönségek előtt nyitnak kaput

A mikroinfluencerek sajátossága, hogy egy nagyon szűk réteget céloznak meg tartalmaikkal, és követőik egy szoros közösséget alkotnak, akik éppen olyan szenvedélyt táplálnak a választott téma iránt, mint maga az influencer. Ez rendkívül fontos szempont egy márka számára, hiszen bármekkora is egy követőbázis, ha nem érdeklődik a kínálatod iránt, akkor nincs értelme együttműködni az adott influencerrel. A mikroinfluencerek elképesztő változatosságot kínálnak ilyen téren!

 

9. A hagyományos marketing- és hirdetési módszerek kezdenek elavulni

Az 2019-ben már senkit sem kell meglepjen, hogy a legtöbb hagyományos marketingcsatorna (újságok, TV, rádió, stb.) kezdenek kimenni a divatból, hiszen az emberek idejük és figyelmük nagy részét az internetre fordítják. Egyre több ember fordul inkább egy személyes bloghoz vagy a közösségi médiához, mielőtt meghozna egy vásárlási döntést, legyen szó egy gyors Google keresésről, vagy egy márkás hashtag böngészgetéséről a Facebookon. A digitális marketing átvette a vezetést.

 

Az egyik legjelentősebb modern marketingtrend kétségtelenül az influencer marketing, és egyre több márka fordítja is fordítja erre hirdetési költségvetését. Ez nem csoda, hiszen az influencer marketing bizonyítottan működik, és nagyszerű ROI-t kínál.

 

Na de mi köze mindehhez a mikroinfluencereknek? Nos, ők alkotják a véleményvezérek világának azon feltörekvő rétegét, akik hamarosan garantáltan átírják majd az influencer marketing ma elfogadott fogalmát.

 

10. Egyre többen használnak hirdetésblokkolót

Az embereknek elegük lett. Elegük lett abból, hogy internetezés közben hirdetések tucatjai, százai, ezrei zavarják meg böngészési élményeiket. Az úgynevezett hirdetésblokkoló kiterjesztések száma folyamatosan nő, és a marketingeseknek új módszerekre van szükségük, ha szeretnék eljuttatni marketingüzeneteiket célközönségüknek.

 

Az influencer marketing megoldást kínál erre a problémára, hiszen egy agresszív, erőltetett reklámroham helyett sokkal hitelesebb, megbízhatóbb csomagolásban tálalja ezeket az üzeneteket.

 

A mikroinfluencerek a tökéletes eszközök a marketingüzenetek terjesztésére, hiszen rengetegen vannak (nagy a választék), hiteles, megbízható, természetes hatást keltenek, és – ami ebben a pontban a legfontosabb – nem „hatnak” rájuk a hirdetésblokkolók sem.





Kapcsolódó cikkek:

Néhány hasznos tanács, ha szeretnél te is sikeres lenni az influencerek között.

Tovább

Sokszor azt gondolhatjuk, hogy milyen egyszerű lehet az influencerek világa és élete. Ez egy tévgondolat, ugyanis nagyon sok mindennek kell megfelelniük és koránt sem annyira egyszerű ez. Hogyan lesz...

Tovább

Szeretnéd tudni az influencer marketing területét mely változások érintik 2021-ben? Milyen trendet érdemes követned? A következő cikkünkből minden kiderül!

Tovább
Csatlakozz hozzánk!

Szolgáltatásaink

Influencer Toplista

Kerülj fel a legnagyobb magyar influencereket összesítő Toplistákra ingyenesen, hogy a márkák szeme előtt maradhass. Szerkeszd saját adatlapodat korlátok nélkül!

Regisztrálok
szolg
Influencer Program

Jelentkezz Influencer Programunkba, kerülj fel Toplistáinkra, válogass influencer marketing munkák tucatjai közül! Csináld nap mint nap azt, amiért rajongsz!

Jelentkezem
szolg
Márkáknak

Vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy megtalálhassuk a márkádhoz, üzenetedhez és elképzeléseidhez leginkább passzoló influencereket! Álmodd meg, mi segítünk a megvalósításban!

Ajánlatkérés
szolg
Kiemelt helyek

Influencerként úgy érzed, még nem aknáztál ki minden lehetőséget? Válogass az Influencer Toplista kiemelt helyei közül, hogy megkerülhetetlen légy!

Tovább
szolg
Influencer Toplisták

A legnagyobb magyar influencerek listája

Instagram toplista
  Név Követők
1. Almádi Gréti 0
2. Berta Bianca 0
3. Our Dream Tour 0
4. 0
5. Palvin Barbara 0
6. Kovács Patrícia 0
7. Tóth Renátó 0
8. TheBiebersOfficial 0
9. 0
10. Dzsudzsák Balázs 0
Tovább a teljes listára
Híreink

Cikkek

Érdekel az Instagram Influencerek világa és szívesen kipróbálnád magad benne? Így kezd neki!

Tovább

Szükséges, hogy egy influencer foglalkozzon a marketinggel vagy ő maga a marketing? ?Mikor kell beszélni influencer marketingről? És mi az a influencer marketing?

Tovább

Mire kell a legjobban figyelni, ha profi tartalomgyártó szeretnél lenni az Insgram-on? 4 tanács, amit tarts be!

Tovább
Influencer Toplista

A legnagyobb magyar influencereket összesítő Toplisták egy helyen. Kerülj fel az Influencer Toplistára, vagy regisztrálj Influencer Programunkra influencerként, találd meg nálunk a tökéletes véleményvezért kampányodhoz márkaként.

Menüsáv
Legfrissebb cikkeink