Egy influencer kampány megszervezése összetett feladat, a siker pedig sohasem garantált. Azonban ha megfogadod a tanácsainkat, nem kell attól félned, hogy a kampány sikertelenül zárul! A következő írást cégeknek, és influencereknek egyaránt ajánljuk!
Az influencer kampányok az elmúlt években nagyon népszerűvé váltak, hiszen nagyszerű módszerei annak, hogy növeljék a márka ismertségét, az elkötelezettséget a termékek, szolgáltatások iránt. Azonban, ha először közelíted meg az ilyen típusú marketinget, ezek a kampányok kicsit megfélemlíthetnek.
Lehet, hogy már tudod, hogy kik azok az influencerek, és miért jók a márkád népszerűsítése szempontjából, de mi a legjobb módja annak, hogy a velük való együttműködés sikeres legyen? Íme, néhány fontos tipp, amit érdemes alkalmaznod a kampány szervezésekor!
1.Tipp az influencer kampányhoz: Határozd meg a kampány célját
Ez valószínűleg a legfontosabb lépés, mivel így eldől több pontja is a szervezésnek. Miért akarod ezt a kampányt, és milyen sikereket szeretnél elérni vele? Megpróbálnád növelni a márka ismertségét? Több követőre tennél szert?
A több értékesítés mindenkinek célja lehet a kampány során, de érdemes felmérni az ezen kívüli igényeket is, így segítheted a céget abban, hogy tovább erősítsd a kampányokat.
2.Tipp az influencer kampányhoz: Ellenőrizd a kiválasztott influencereket
Ha nem teszed meg az átvilágítást, később biztos, hogy bánni fogod. Magától értetődő, hogy 2019-ben a követői szám nem minden. Meg kell értened az influencer marketing jellegét, mi teszi eredményessé, és mi nem. Képesnek kell lenned a hamis véleményvezérek észlelésére.
Te nem csupán fizetsz valakit, aki népszerű, hogy szép képeket tegyen ki a termékeidről - bizalmat és márkaértéket építenél! Érdemes statisztikákat kérned az influencerektől, figyeld meg, a követők, a kedvelése, illetve a hozzászólások arányát, így megbizonyosodhatsz arról, hogy az adott véleményvezér értékei igazodnak a márkád értékeihez.
3.Tipp az influencer kapányhoz: Készíts el egy rövid és érthető listát az influencereknek az elvárásokról
Állítsa be kampányát lépésről lépésre az influencerek számára is! Bizonyosodjon meg arról, hogy letisztáztátok a megjelenítendő tartalom típusát, és részleteit. Mutathatsz a kiválasztott influencereidnek stock fotókat, melyek segítségével inspirációt nyújthatsz számukra, illetve ezek segítségével bemutathatod az elképzeléseidet. A legfontosabb az, hogy tisztában legyenek a márka értékeivel és üzenetével.
4. Tipp az influencer kampányhoz: Bízz meg a véleményvezérekben, és hagyd dolgozni őket
Miután megfelelően ellenőrizted befolyásolóidat, el kell engedned egy kicsit az irányítást. Ismered a közönségedet? Nos, a befolyásolók ismerik a sajátjukat. Csakúgy, mint te, egy jó befolyásoló évekig épített kapcsolatot az integritással és elkötelezettséggel.
Bízz meg az influencereidben, hiszen ők tudják, hogyan lehet a legjobban bemutatni termékeidet.
+1 Tipp az influencer kampányhoz: Tekintsd át az eredményeket
Mi működött? Mi nem működött? Az influencer marketing egy hatékony módja annak, hogy bizalmat és kapcsolatokat építs ki az üzleti szegmensben. Fontos megértened, hogy hogyan működhet a legjobban egy kampány! Tekintsd át alaposan a folyamatodat, és ne félj, hogy a következő alkalommal változtatni!
Segítségre van szükséged a kampányhoz? Lépj velünk kapcsolatba, mi megtaláljuk számodra a tökéletes influencereket!