5 sikeres influencerkampány, amikből te is ihletet meríthetsz!

Influencer Toplista

Ahol az influencerek és a márkák találkoznak

Influencer vagyok

Influencerként regisztrálj az Influencer Toplistára, vagy jelentkezz Influencer Programunkba, hogy a márkák rád találjanak!

Influencert keresek

Megtaláljuk a tökéletes véleményvezért influencer marketing kampányodhoz, segítünk, hogy visszautasíthatatlan ajánlatot adhass!

5 sikeres influencerkampány, amikből te is ihletet meríthetsz!

Az influencer marketingről bebizonyosodott, hogy nem csak egy átmeneti őrület, hanem nagyon is életképes, sőt, versenyképes digitális marketingforma, és ahogy egyre több cég él a lehetőséggel, úgy egyre kreatívabb együttműködésekre is lesz szükség, hogy elkülöníthesd márkádat a versenytársaktól.

 

Persze egy influencer kampányt megalkotni nem kis feladat, és néha egyszerűen nem jönnek az ötletek, ezért is gyűjtöttünk össze néhány remek példát a nagyobb márkáktól, amelyeknek sikerült rátapintaniuk az influencer marketing lényegére. Meríts ihletet belőlük te is, hogy következő kampányod átütő siker lehessen!

5 sikeres influencerkampány, amikből te is ihletet meríthetsz!

1. Motorola: Moto Z és Moto Mods

Kép forrása: Flickr / Sinchen.Lin

Amikor a Motorola bemutatta új, „moduláris” okostelefonjait, többek között influencereket is felkértek új termékeik népszerűsítésére. A telefonok különleges jellemzője, hogy különböző modulokat lehet csatlakoztatni hozzájuk, amelyekkel ki lehet bővíteni funkcionalitásukat és testre lehet szabni őket.

 

A Motorola első sorban a fiatalabb korosztályokat célozta meg kampányaival, és kutatásuk során felfedezték, hogy célközönségük sok időt tölt a YouTube-on. Felkértek tehát néhány YouTube influencert, hogy mutassák be az új moduláris telefonok által kínált megannyi lehetőséget.

 

A kampányban 13 influencerrel dolgoztak együtt, akik különböző szektorokat képviseltek, így a márkának igen széleskörű célközönséget sikerült elérnie. Minden influencer készített egy partnerkapcsolatról nyilatkozó bejegyzést, egy „hős” YouTube videót, amelyben egy egyedi felhasználási módját mutatták be a moduloknak, illetve néhány közösségi bejegyzést is.

 

A videók sokszínűre és nagyon kreatívra sikerültek – az egyikben például egy rakétához erősítették hozzá a telefont, míg a másik arról szólt, hogy hogyan lehet túlélni a készülék segítségével egy kísértetjárta középiskolában.

 

Az eredmény? A videók összesen több mint 11 milliós nézettséget szedtek össze, a közösségi médián több mint 38 millió megjelenítés történt, és összesen több mint 120 ezren kattintottak át a motodmods.com webhelyre.

 

2. Pepsi: Hangulatjeles termékek

Kép forrása: Flickr / Mike Mozart

A Pepsi az amerikai Walgreens üzletekben szeretett volna több terméket eladni, ezért készítettek egy különleges, limitált kiadású palackokat kólájuknak, és létrehozták a #SayItWithPepsi („mondd el a Pepsivel”) hashtaget. Célközönségük a millenáris korosztály volt, ezért természetesen úgy döntöttek, hogy a közösségi médiához fordulnak, annak ellenére, hogy az üzlethelységekben igyekeztek több terméket értékesíteni.

 

A kampány célja az volt, hogy bemutassa, mennyivel jobbak az élmények, ha a különleges Pepsi hangulatjeles palackokkal együtt élheti őket át az ember.

 

A márka befolyásos tartalomkészítőket kért fel, hogy gyártsanak organikusnak tűnő tartalmakat a 200 hangulatjeles palackról, és osszák meg azokat millenáris követőikkel. Az influencerek blogbejegyzések, képek, és videók formájában terjesztették tartalmaikat, amivel nem kevés fiatalt sikerült a Walgreens (és Duane Reade) üzletekbe csalogatniuk, hogy feltöltekezzenek néhány palack Pepsivel nyári kalandjaikra.

 

A Pepsi ez után kielemezte a tartalmak teljesítményét, és kiválasztották a legjobbakat, amelyeket 40 másodlagos influencerrel is megosztattak, szintén a millenáris közönséget megcélozva. A #SayItWithPepsi kampány összesen 46 millió megjelenítést ért el, és az emberek több mint 50 ezer alkalommal mutattak aktivitást a kampánytartalmak irányába.

 

3. Bedrock Real Estate: Anthem of Us

A Bedrock Real Estate ingatlanügynökség egy rövidfilmet szeretett volna készíteni, amely megtöri a Detroit városáról kialakult negatív képet. Be akarták bizonyítani, hogy Detroit nem egy elveszett hely, hanem egy pozitív, feltörekvő város tele élettel.

 

A cég helyi influencerek (Shinola, Detroit Bikes, stb.) segítségét kérte a filmhez, amely az Anthem of Us („A mi himnuszunk”) címet kapta, és bámulatos képekkel, szabad, mégis hatásos elbeszéléssel mutatta be az amerikai várost.

 

Big Sean, az egyik helyi híresség is a nevét adta a projekthez, ami még több elérést eredményezett a film számára mind offline (nyomtatott média, televízió), mind pedig online környezetben. Seanon kívül persze egyéb helyi influencerek is besegítettek.

 

A Bedrock – a helyi influencerek organikus eléréseit meglovagolva – százezrekhez juttatta el üzenetét, és a film félmilliós nézettségre tett szert, mielőtt a cég a fizetett hirdetéseket is bevetette volna.

 

4. M&M’s: Az íz-szavazás

75 éves fennállása során az M&M’s először 2016-ban döntött úgy, hogy az emberek kezébe adja a választást. A világhírű márka rajongóit kérte fel arra, hogy döntsenek arról, milyen ízesítésű édességeket szeretnének a boltokban látni (mézeset, chiliset, vagy kávésat).

 

Az egész egy politikai kampányhoz hasonló választási rendszerben történt, amiben részt vett egy hivatalos kampányvezető (az Emmy-díjas Tony Hale), illetve 9 fő influencer, akik a három ízt képviselték, és azokért „kampányoltak”. Ezen kívül több mint húsz másik influencer is része volt a projektnek, akik arra ösztönözték a felhasználókat, hogy próbálják ki az új ízeket, és szavazzanak kedvencükre. A kampány hashtagje az #MMSFlavorVote lett.

 

Az influencerek feladata a kampány népszerűsítésre volt különböző csatornákon – többek között földrajzi célzású közösségi bejegyzéseket is készítettek, amelyekkel tovább fokozták a hangulatot az esemény körül az Egyesült Államokban.

 

A győztes végül a kávés M&M’s lett, a márka pedig 14,4 millió közösségi aktivitást, és közel 270 millió megjelenítést zsebelt be (PR, közösségi, és infulencer csatornákon), amiben sokat segített a 216 influencer bejegyzés. Az ízekre összesen több mint egymillió szavazat érkezett.

 

5. Indigenous Media: Sickhouse

Az Indigenous Media egy videógyártással foglalkozó cég, amely számos platformra, többek között hagyományos televízióra és közösségi médiára készített már rövidebb és hosszabb filmeket. Egyik csapatuk felelős a népszerű Sickhouse projektért.

 

A Sickhouse a „Ideglelés - The Blair Witch Project” című film stílusát idézi abban az értelemben, hogy a nézők számára nem egyértelmű, hogy valódi felvételekről, vagy megrendezett jelenetekről van-e szó (természetesen a Sickhouse minden jelenete megrendezett).

 

A Sickhouse-t valós időben rögzítették iPhone készülékekkel, méghozzá időrendben, hogy valódinak tűnjön. A szereplők között ott volt Andrea Russett is, aki 10 másodperces videók formájában osztotta meg a „filmet” a Snapchaten egy ötnapos időszak alatt. Andreát első sorban akkoriban 2,5 milliós YouTube követőbázisa, és színésznői tehetsége miatt választották „központi karakternek”. A Sickhouse-nak valósághűnek kellett lennie, mintha csak egy sok részletben megosztott „home videó” lenne.

 

A hangulatot csak tetézte, hogy a rövid videókban megjelenő többi személy szándékosan nem volt aktív a közösségi médián a forgatás alatt, és kizárólag Andrea Sncapchat fiókján jelentek meg a frissítések arról, hogy hol vannak és mit csinálnak éppen.

 

Végezetül Andrea megosztotta követőivel, hogy sikerült „túlélniük” az ijesztő kalandot, és a film egy bővített, 70 perces verziója a Vimeóra is fekerült.

 

Az eredmény? A „Sickhouse” videók összesen több mint 100 milliós nézettséget szedtek össze a Snapchaten.





Kapcsolódó cikkek:

Néhány hasznos tanács, ha szeretnél te is sikeres lenni az influencerek között.

Tovább

Sokszor azt gondolhatjuk, hogy milyen egyszerű lehet az influencerek világa és élete. Ez egy tévgondolat, ugyanis nagyon sok mindennek kell megfelelniük és koránt sem annyira egyszerű ez. Hogyan lesz...

Tovább

Szeretnéd tudni az influencer marketing területét mely változások érintik 2021-ben? Milyen trendet érdemes követned? A következő cikkünkből minden kiderül!

Tovább
Csatlakozz hozzánk!

Szolgáltatásaink

Influencer Toplista

Kerülj fel a legnagyobb magyar influencereket összesítő Toplistákra ingyenesen, hogy a márkák szeme előtt maradhass. Szerkeszd saját adatlapodat korlátok nélkül!

Regisztrálok
szolg
Influencer Program

Jelentkezz Influencer Programunkba, kerülj fel Toplistáinkra, válogass influencer marketing munkák tucatjai közül! Csináld nap mint nap azt, amiért rajongsz!

Jelentkezem
szolg
Márkáknak

Vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy megtalálhassuk a márkádhoz, üzenetedhez és elképzeléseidhez leginkább passzoló influencereket! Álmodd meg, mi segítünk a megvalósításban!

Ajánlatkérés
szolg
Kiemelt helyek

Influencerként úgy érzed, még nem aknáztál ki minden lehetőséget? Válogass az Influencer Toplista kiemelt helyei közül, hogy megkerülhetetlen légy!

Tovább
szolg
Influencer Toplisták

A legnagyobb magyar influencerek listája

Instagram toplista
  Név Követők
1. Almádi Gréti 0
2. Berta Bianca 0
3. Our Dream Tour 0
4. 0
5. Palvin Barbara 0
6. Kovács Patrícia 0
7. Tóth Renátó 0
8. TheBiebersOfficial 0
9. 0
10. Dzsudzsák Balázs 0
Tovább a teljes listára
Híreink

Cikkek

Érdekel az Instagram Influencerek világa és szívesen kipróbálnád magad benne? Így kezd neki!

Tovább

Szükséges, hogy egy influencer foglalkozzon a marketinggel vagy ő maga a marketing? ?Mikor kell beszélni influencer marketingről? És mi az a influencer marketing?

Tovább

Mire kell a legjobban figyelni, ha profi tartalomgyártó szeretnél lenni az Insgram-on? 4 tanács, amit tarts be!

Tovább
Influencer Toplista

A legnagyobb magyar influencereket összesítő Toplisták egy helyen. Kerülj fel az Influencer Toplistára, vagy regisztrálj Influencer Programunkra influencerként, találd meg nálunk a tökéletes véleményvezért kampányodhoz márkaként.

Menüsáv
Legfrissebb cikkeink