Egy olyan világban, amiben okostelefonok minden ember zsebében ott lapulnak, az alkalmazásfejlesztés egy teljesen kiforrott karrierré nőtte ki magát az elmúlt évek során. Sok fejlesztő kizárólag az adott platform áruházára (Google Play, App Store), illetve esetleg saját webhelyére támaszkodik, hogy népszerűsítse alkalmazásait, azonban ahogyan egyre többen kapnak rá a hasznosabbnál hasznosabb (vagy éppen őrültebbnél őrültebb) applikációk megalkotására, igen komoly versenyhelyzet is kialakult a különböző kategóriákban.
A fejlesztőknek új csatornákat kell találniuk, ahol érdeklődő közönségeket érhetnek el, és terjeszthetik nekik alkotásaikat. Itt lép színre a Snapchat, és az ott tevékenykedő influencerek!
Miért pont a Snapchat?
A Snapchat egy meglepően ritkán emlegetett, viszonylag telítetlen közösségi média platform, tele influencer lehetőségekkel. A platform egyik legnagyobb előnye, hogy a Facebookkal, vagy éppen a YouTube-bal ellentétben a tartalmak nem kell, hogy kiválóan elkészítettek és tökéletes minőségűek legyenek – a Snapchat sokkal személyesebb pillanatok bemutatására készült, ezért az „amatőr” minőségű tartalmak sokkal hitelesebbnek hatnak rajta.
Hogyan segíthetnek küldetésedben a Snapchat influencerek?
Az influencerek természetesen más platformokon is jelen vannak – a Facebookon, a YouTube-on, az Instagramon, és így tovább. Azonban amikor egy felhasználó megnyitja a Snapchat alkalmazást, rögtön saját magával találja magát szemben.
A legtöbb tartalom középpontjában, amit a felhasználók Snapchaten látnak emberek állnak, legyen szó selfie-kről, vagy videókról. A Snapchat egy nagyon személyes platform, ezért ha egy influencer említi meg rajta alkalmazásodat, akkor az olyan, mintha az ajánlás egy közeli baráttól érkezne.
Egy másik jó érv, hogy a Snapchatre meglepően nehéz jó tartalmakat készíteni, ha az ember nem ismeri igazán a platformot, míg az influencerek hiteles tartalmakkal képesek kibővíteni kampányaidat. AEgy másik előnye, hogy hogy a Snapchat influencer marketing általánosságban olcsóbb, mint YouTube, vagy Instagram influencerekkel együttműködni.
Szóval hogyan hasznosíthatod a Snapchat influencereket alkalmazás-kampányaid során? Íme néhány tipp ehhez!
1. Merülj el a kultúrában
Az influencerekkel való együttműködésre általánosságban vonatkozik, hogy a siker titka az éppen aktuális, releváns kulturális pillanatokra kell összpontosítani bennük. A legtöbb mai reklám meglehetősen lapos, és egyszerűen nincs egy frekvencián a fiatal közönséggel, akik a közösségi média mellett nőttek fel, mindig naprakészen a legfrissebb trendekkel és kulturális újdonságokkal kapcsolatban.
Azok a legsikeresebb márkák, amelyek felismerik ezt, és képesek a saját nyelvükön megszólítani a fiatalságot. Egy másik opció az influencerekre hárítani ezt a feladatot, akik sokkal természetesebb módon képesek kommunikálni közönségükkel – ne feledd, ők is emberi lények, nem pedig beszélő hirdetőtáblák.
Mielőtt úgy döntesz, hogy szeretnél együttműködni egy Snapchat influencerrel, fel kell mérned a kínálatot, és utánanézned, hogy kik azok, akik természetesen tudnák megszólítani célközönségedet (saját követőbázisukat). Ha az alkalmazásod például sporthoz kapcsolódik, akkor értelemszerűen sportoló influencereket kell felkeresned, akik edzési tippekről és hasonló dolgokról készítenek Snapeket, és így tovább.
2. A cél a szórakoztatás, nem az értékesítés
A Snapchaten 10-ből 6 hirdetést átugranak a felhasználók – az, hogy odaírod, hogy az alkalmazás ingyenes ma már messze nem elég ahhoz, hogy felkeltsd valaki érdeklődését – az emberek elvárják, hogy az alkalmazások többsége ingyenes legyen. Ha egy fiatalabb közösségnek próbálsz kedveskedni, akkor ez végtelenül unalmas lesz számukra, és automatikusan kizárják majd.
Szóval mi a megoldás? Szórakoztatnod kell célközönségedet, miközben egyszerre reklámozol is nekik. Az angol nyelv ezt advertainment-nek hívja, az advertisement (hirdetés) és az entertainment (szórakoztatás) különösen kreatív kombinációjaként.
Fontos továbbá az is, hogy intenzíven aktivizáld közönségedet azzal, hogy konkrétan megszólítod őket kampányaidban és/vagy szintén konkrét utasításokat adsz nekik a képernyő-elhúzásokkal kapcsolatban ahelyett, hogy a hirdetés végére időzített CTA-kra hagyatkoznál.
3. Vess be mémeket
A hirdetések magas átlépési arányával (60%) rendkívül fontos, hogy ismerd elérni kívánt közönségedet. Fiatalabb felhasználókról van szó, akik az interneten nőttek fel, és akik ismerik a legnépszerűbb, legújabb mémeket is, amelyekből úgy tűnik, hogy minden nap felbukkan egy-egy újabb kérészéletű szenzáció.
GIF képek, hangulatjelek, és mémek – ezek azok, amikkel fel lehet kelteni a fiatalok figyelmét a Snapchaten, és aktivitásra (többek között letöltésre) ösztönözni őket.
4. Használd a Snapchat beépített eszközeit
Habár kevesen tudnak ezekről, a Snapchatnek meglepően jó beépített eszközei vannak, amelyek segíthetnek alkalmazás letöltéseid fellendítéséhez. Érdemes persze rendszeresen Snapchat történeteket feltölteni, amik már önmagukban sokat tehetnek e cél érdekében.
A rendszeresség nagyon fontos kulcsszó itt – azok a márkák (és influencerek), amelyek rendszeresen töltenek fel releváns tartalmakat a Snapchatre, már ezzel megkülönböztethetik magukat a versenytársaktól.
Egy jó kampányötlet például arra kérni követőidet, hogy osszák meg a Snapchaten, hogy hogyan és mire használják alkalmazásodat. Ez sokszorosan feldobhatja az aktivitást márkád körül, és persze több letöltést is eredményez majd. Akár egy versenyként is meghirdetheted ezt az egészet – a nyeremény pedig lehet bármi, akár alkalmazásod teljes, fizetett verziója is. Természetesen influencer partnereidet is megkérheted, hogy népszerűsítsék ezt a versenyt, és minél többeket bevonjanak.
Az ilyen törekvések eredményei először nem lesznek igazán szembetűnőek, de mint említettük, a rendszeresség a kulcsa mindennek. Idővel látni fogod majd, hogy konverziós arányod javulni kezd, de ehhez türelmesnek és kitartónak kell lenned.
5. Használd a „hármas hirdetés” formátumot
A „hármas hirdetés” egy egyedi influencer hirdetésformátum a Snapchaten, ami három tíz másodperces videóból áll:
1. Az első videóban az influencer egy hiteles snapen kereszütl mutatja be az alkalmazást.
2. A második videóban az influencer megoszt egy videóhirdetést, amit te készítettél az alkalmazáshoz.
3. A harmadik videóban az influencer megemlíti az alkalmazás legfontosabb funkcióit, majd felszólítja a közönséget, hogy húzzák fel a képernyőt, hogy letölthessék az alkalmazást.