Amikor valaki azt mondja, hogy személyes brandet szeretne építeni magának, akkor általában automatikusan számok kezdenek el pörögni lelki szemei előtt – az Instagram követők száma, a Facebook kedvelések száma, a blogfeliratkozóké, és így tovább.
Egy személyes brand kiépítése azonban nem erről szól, hanem arról, hogy annyi értéket kínálsz célközönségednek, hogy az emberek idővel a te nevedet emlegessék az adott szakterület szinonimájaként.
Minden valamirevaló influencernek van személyes brandje, akár szándékosan alakította azt ki, akár nem. Ha azonban céltudatosan szeretnél személyes brandeden dolgozni, akkor első körben a következő öt lépést kell követned!
1.Gondolkodj el rajta, hogy mi az, amiben jó vagy, és amiből meg szeretnél élni
Az emberek általában sokkal nehezebben végzik azokat a feladatokat, amiket nem szívesen csinálnak. Ezt a legtöbben már az iskolapadban tapasztalják, de igaz az élet későbbi szakaszaira is. Első lépésként tehát ki kell találnod, hogy mi az, amit szívesen csinálsz, különben jó eséllyel nem fogod komolyan venni, és nem leszel benne elég jó – szóval akkor egyáltalán minek csinálni?
Ha ez megvan, akkor komolyan el kell határoznod magadban, hogy a lehető legjobbá válj ebben a dologban. Itt szó sincs arról, hogy másokkal kéne versenyezned (habár a verseny remek motiváló erő lehet) – a lényeg az, hogy tudd, hogy valószínűleg százezrek, vagy milliók próbálkoznak azzal, amivel te is, és bármelyikük szívesen átvenné pozíciódat, amint el kezdesz lustulni.
Ígérd meg tehát magadnak, hogy gondolatvezetővé, vagy véleményvezérré válsz majd azzal kapcsolatban, amit szeretsz csinálni.
2. Találj egy jó közösségi platformot
Az emberek többsége ott rontja el ezt a folyamatot (ha még nem rontotta el a számos hozzáállással), hogy rögtön azon kezd el gondolkodni, hogy milyen webhelyet készítsen magának, vagy hogy hogyan végzik majd saját brandingjüket (azaz magát a márkaépítést).
Ezek a dolgok egyelőre még nem számítanak.
Ami sokkal fontosabb, hogy minél hamarabb elkezdj értékeket kínálni az embereknek egy nyilvános felületen – ez lesz minden más alapja. Keress magadnak egy olyan közösségi platformot, ami passzol érdeklődésedhez, és így jó eséllyel célközönségre is lelhetsz rajta. Instagram, Facebook, LinkedIn, Twitter, YouTube – csak győzz választani!
3. Keress együttműködési lehetőségeket
Egy személyes brand középpontjában ugyan te állsz, a siker érdekében érdemes minél több másik gondolatvezetővel is kapcsolatokat kiépíteni. Ezek egyrészt új lehetőségek előtt nyitnak majd kaput neked, másrészt jelentősen bővítheted velük követőbázisodat. Igen, a követők száma nem minden, ezt a cikk elején is említettük, de követők nélkül nehéz lesz érvényesülni.
Ehhez mindenképpen olyan embereket keress, akik hasonló, vagy legalább a tiédhez kapcsolódó jellegű dolgokkal foglalkoznak. Ha például a fitnesz a területetek, akkor eddzetek együtt, és tegyetek fel róla egy videót valahová. Ha a gasztronómia iránt érdeklődtök, akkor készítsetek el közösen egy receptet, vagy kezdjetek vicces rivalizálásba a snapchaten, ha az áll közelebb a stílusotokhoz.
A lényeg, hogy készítsetek közös tartalmakat, és szerezzétek meg egymás közönségét. Ezzel mindenki jól jár, a közönségeitek több érdekes tartalmakat kapnak, és még igen szoros barátságokra is szert tehetsz mindeközben.
4. Készítsd el webhelyedet
Ha már sikerült szert tenned egy jelentősebb követőbázisra, akkor itt az ideje elgondolkodnod azon, hogy webhelyet készíts, vagy készíttess magadnak. Erre többféle lehetőséged van – sokan előre elkészített sablonokat használnak különféle platformokon, amik ugyan elsőre jó ötletnek tűnhetnek, de később csak nagyon limitált növekedést biztosítanak. Sokkal előrelátóbb döntés már az első pillanattól kezdve egy teljesen saját webhelyet készíttetned magadnak, ami egyrészt a te tulajdonod, másrészt úgy alakítgatod, ahogyan csak szeretnéd.
A webhelyed lesz online tevékenységeid központja – a főhadiszállásod, ha úgy tetszik. Ez lesz az a hely, ahol a legtöbb értéket kínálod közönségednek. Első lépésként felkelted az érdeklődésüket a közösségi médián, és utána ide irányítod őket, hogy mindent megkapjanak, amire kíváncsiak tőled.
Ezzel a felállással is mindkét fél nyer, hiszen ők értékes tartalmakat, vagy letölthető anyagokat kaphatnak email címükért cserébe, amin keresztül aztán tovább tarthatod velük a kapcsolatot (és idővel még több, most már személyre szabott értékes tartalmat kínálhatsz nekik).
5. Készítsd el saját termékeidet
Egy személyes brand kiépítésének egyik leggyakoribb célja, hogy saját termékeket készíthess, és árulhass ahelyett, hogy másnak csinálnád ezt egy partnerkapcsolat keretei között. Persze az is egy lehetséges cél, és sokan építenek érte személyes brandet, de ha független szeretnél maradni, akkor ez nem opció.
Itt azonban nem csak a pénzügyi függetlenségről van szó, hiszen saját márkájú termékeid sokkal hitelesebbé is tesznek majd. Napjaink névjegykártyái azok a könyvek, oktatóanyagok, és termékek, amelyek a te nevedben beszélnek, és a te tudásod bizonyítékai. Ezek további gondolatvezetőkhöz és kapcsolódó iparágakhoz juttathatnak el téged, hogy aztán a 2. és 3. tippet követve ezekben is kialakíthass magadnak egy nevet és egy követőbázist.