A kreatív emberek, a tartalomgyártók számára manapság egyre több lehetőség adott ahhoz, hogy valami egyedi és szórakoztató tartalmat hozzanak létre. Különböző csatornák, különböző típusú tartalmak és különböző webhelyek. Az egyik, amit úgy gondolok, hogy mindenképp érdemes kihasználni, az a Youtube - ez messze a legnagyobb videómegosztó oldal. A YouTube több mint 1 milliárd felhasználóval rendelkezik. Ezek a felhasználók naponta több mint 4 milliárd videót néznek.
Szó szerint bármilyen típusú közönséget találhatsz a YouTube-on, ami azt jelenti, hogy csaknem minden vállalkozás megtalálja a módját, hogy hasznot húzzon a legnagyobb videómegosztó oldalból.
Végtére is, ez egy szórakoztató és interaktív hobbi azzal a lehetőséggel, hogy népszerű online személyiséggé válj - azzal az előnnyel, hogy segíteni tudsz az embereknek a tartalmaiddal, illetve szórakoztatni tudod őket, termékeket kaphatsz cégektől, és természetesen idővel komoly bevételi forrásként számíthatsz rá.
Ha azonban a követők folyamatos növekedését szeretnéd elérni, vagy legalábbis megfelelő tartalmakat szeretnéd közzétenni a csatornádon, amely magas nézettséget és kedvelést eredményez, akkor többet kell tenned, mint jelen lenni a Youube-on. Íme, néhány hasznos tipp, amellyel biztosíthatod, hogy a lehető legjobban kihasználod a vállalkozásodat a tartalomgyártás világában.
Tervezd meg a tartamaidat
Mielőtt létrehoznád a YouTube-csatornádat, valószínűleg már eldöntötted, hogy milyen videotartalmat szeretnél rajta megjeleníteni. A nézettség növelésének és a feliratkozók megszerzésének legjobb módja még mindig az, hogy érdekes és értékes legyen a tartalom; minél több emberhez szóljon, így többen akarnak rákattintani, és végig figyelni.
A tervezés segít abban, hogy a tartalomgyártás során ragaszkodni tudj a csatornád témájához. Sok sikeres tartalomgyártó rendelkezik dedikált csatornákkal az utazásra, oktatóanyagokra vagy a mindennapi életükre vonatkozóan.
Szerezz be professzionális felszerelést a munkához
Az okostelefon használata minden bizonnyal elfogadható módja a videók felvételének, de ha azt szeretnéd, hogy a nézők igazán élvezhessék a tartalmat, akkor valóban segít a megfelelő berendezésekbe való befektetésben. A legtöbb YouTuber jó minőségű kamerát használ, valamint más alapvető kiegészítőket is, mint például állványokat, lencséket és stúdióvilágítást.
Ne feledd azonban, hogy egy jó kamera nem minden. Ha elhanyagolsz más tényezőket, mint a hangminőséget és a világítást, a nézők az első néhány másodperc múlva is elveszíthetik érdeklődésüket a videók irányába, és nem fognak feliratkozni a csatornádra.
Fektessen be egy jó mikrofonba, amelyet a fényképezőgépre csatlakoztathatsz. Ugyanakkor ne hagyd figyelmen kívül a felvételi körülményeket, és ellenőrizd, hogy az adott helyszínen, az adott körülmények között, megfelelően hallható-e a hangod, hogy a nézőid mindent értsenek, amikor megtekintik a videót.
Inspirálódj
Ahogy egyre előbbre jutsz a karriered során, lehet, hogy nagyobb kihívást jelent, ha újabb és újabb izgalmas tartalmakat hozz létre, amely megegyezik az első néhány videód stílusával. De ne aggódj - még a legnagyobb YouTube-művészek is szenvednek alkotói válságtól. A titok az, hogy mindenhol inspirációt keressünk. Sorold fel az ötleteidet. Nézz külföldi videósokat és szerezz inspirációt tőlük, majd vidd bele a saját ötleteidet, illetve a személyiségedet.
Ne hasonlítsd össze magadat másokkal, amíg magadnak tetszik, amit csinálsz, és élvezed a tartalmak készítését, a nézők érzékelni fogják az igyekezetet. Tegyél meg minden annak érekében, hogy minél többet tanulj, és ez által fejlődj.
Készíts lejátszási listákat
Miután már létrehoztál néhány videót, csoportosítsd őket a csatorna lejátszási listáiba. Ezt azért érdemes elvégezni, mert a lejátszási listához kiválasztott cím segít abban, hogy magasabb rangot kapj a Google keresési eredményei között. A lejátszási listák arra is ösztönözni fogják az embereket, hogy több videót nézzenek meg, mert látni fogják a sorozat többi videójának listáját, ami tartalmát epizodikusabbá teszi.
Az automatikus lejátszás lehetővé teszi, hogy a nézők több videót tekintsenek meg a csatornádon. Lehetőséged van lejátszási listák megjelenítésére a YouTube-csatorna oldalán. Nemcsak a tartalom megszervezésére és kategorizálására van lehetőség, de kiemelheti azokat a videókat is, amelyeket a leginkább felhívni kíván, és kreatívvá teheti a bemutatót.
Oszd meg az elkészült tartalmaidat
Miközben a videók önmagában is generálhatnak forgalmat, ne habozz reklámozni a videókat más online csatornán keresztül. Azok az emberek, akik már kapcsolatban álltak veled a Facebookon, a Twitteren, a LinkedIn-en, az Instagramon és a Pinteresten, valószínűleg értékelni fogják az új videókat is.
Figyeld a tevékenységeket és a reakciókat
Miután elkezdted elhelyezni a videókat, menj és nézd meg, hogy az emberekre milyen hatással van. Ideális esetben azt szeretnéd, hogy az emberek a videót végig figyeljék. A YouTube Analytics megmutathatja, hogy az emberek egy bizonyos ponton kikapcsolják-e a videót. Ez egy jó módja annak, hogy meg tudd mérni, hogy a videóid hossza helyes-e. A rövidebb videók gyakran a leghatékonyabbak.