A Twitter felhasználók napi szinten durván félmilliárd tweetet eresztenek ki a nagyvilágba, így a márkáknak és az influencereknek rendszeresen hatalmas versenymezőnnyel kell megküzdeniük követőik figyelméért.
Egy márka megbízott Twitter-felelőseként, vagy önálló Twitter influencerként tudnod kell, hogy mikor és mit tweetelj, hogy elérd céljaidat. Azonban mint azt már bizonyára tapasztaltad, ez messze nem olyan egyszerű, mint amilyennek eleinte távolról látszott.
Megeshet, hogy néha tweetelsz valamit, amiről úgy érzed, hogy nagyot fog szólni, de aztán néhány kedvelés után feledésbe is merül.
Cikkünk célja néhány ötletet kínálni ahhoz, hogy miket érdemes posztolni (tweetelni) a Twitterre, hogy felkeltsd közönséged érdeklődését és aktivitásra ösztönözd őket. Garantáljuk, hogy a marketingesek és az influencerek is találnak majd köztük hasznos tippeket!
1. Ossz meg ipari híreket
Tartsd naprakészen követőidet iparágad legfrissebb híreivel. Történt néhány változás mostanában, ami érdekelhetné őket? Közeleg egy olyan esemény, vagy trend, ami érinti követőidet? Azzal, hogy hasznos információkat kínálsz nekik, garantáltan elnyered majd hálájukat és bizalmukat is, hiszen olyasvalakiként tüntetheted fel magad előttük, aki tényleg képben van.
2. Emeld ki alkalmazottaidat
Ha szeretnéd márkádat „emberibbé” tenni, akkor mutasd meg, hogy kik dolgoznak annak logója mögött. Említsd meg munkatársaidat, és hogy miért játszanak fontos szerepet a cég munkásságában. Néha még egy-egy rövid történetet is kiemelhetsz (mondjuk heti rendszerességgel), amiben röviden összefoglalsz egy fontosabb eseményt vállalatod történetéből – ezeket akár képekkel is illusztrálhatod!
Mindezzel nem csak közönségeddel alakíthatsz ki személyesebb kapcsolatot, de a kiemelt munkatársaknak is biztosan jól esik majd a nyilvános elismerés.
3. Tégy fel releváns kérdéseket
Ha valamivel, akkor a kérdésekkel garantáltan aktivitásra ösztönözheted közönségedet. Ezek a tweetek – ahelyett, hogy első sorban információt kínálnának – arra szólítják fel a követőket, hogy aktívan kivegyék a részüket a téma megvitatásából.
Többféle kérdést is feltehetsz nekik – például:
- Mik a kedvenc termékeik/szolgáltatásaik
- Milyen problémáik vannak ezekkel kapcsolatban
- Miért szeretik követni a profilodat
- Miből szeretnének többet látni tőled
- Mi a véleményük egy trendről, vagy hírről (amit a kérdéssel együtt megosztottál)
Ez persze csupán néhány példa – rengetegféle kérdést feltehetsz követőidnek, és érdemes is rendszeresen ezekkel aktivitásra buzdítani őket.
Erősen ajánljuk azonban, hogy kerüld a heves vitatémákat (politika, vallás, stb.) – ne botránnyal akard kiérdemelni közönséged elismerését!
4. Ossz meg pozitív márkahíreket
Márkád (vagy személyes márkád) csatlakozott egy fontos társadalmi ügyhöz? Esetleg új ügyvezető igazgató vette át a stafétabotot? Talán kitüntették márkádat, vagy megérkezett az X feliratkozóért járó elismerésed a YouTube-tól? Ezek mind tweetelendő hírek, hiszen pozitív fényben tüntetik fel márkádat, és naprakészen tartják követőidet márkáddal kapcsolatban.
5. Oszd meg blogtartalmaidat
Ha blogot vezetsz, akkor bizonyára szeretnéd, hogy minél több érdeklődőhöz jussanak el tartalmaid, amiken órákat, vagy akár napokat is dolgoztál. A Twitter nagyszerű lehetőséget kínál arra, hogy cikkeidet egy érdeklődő közönséggel oszthasd meg. Ez a tipp vonatkozik más Twitteren kívül tartalmakra – például YouTube videóidra – is.
6. Számolj be a fontosabb rendezvényekről
Beszélj követőidnek azokról a közelgő rendezvényekről, amelyeken egyedül (influencerként) vagy márkád képviseletében ott leszel majd. Amennyiben a rendezvény a nyilvánosság számára is elérhető, akkor így tudni fogják, hogy személyesen is találkozhatnak veled. Oszd meg velük a helyszínt, a dátumot, és – ha lehet – a rendezvény hivatkozását is, hogy tudják, pontosan hogyan találkozhatnak veled.
7. Lovagold meg a felkapott témákat
Ha vannak trendi témák, amik éjszakánként ébren tartják a közösséget, akkor minél előbb csatlakozz te is a róluk folyó beszélgetéshez (használd a megfelelő hashtageket), hogy releváns maradj közönséged számára.
Az sem feltétlenül fontos, hogy a téma közvetlenül kapcsolódjon hozzád, vagy márkádhoz – ha mindenkit érint, akkor közönségedet is érdekelni fogja a véleményed róla. Lehet szó popkultúráról, egy ünnepről, vagy bármi másról. Azonban továbbra is azt javasoljuk, hogy határolódj el a botrányos vitatémáktól – egyetlen félreértett megjegyzés is elég ahhoz, hogy sok követőt elveszíts.
8. Ossz meg érdekes tényeket
Minden veled/márkáddal/kínálatoddal kapcsolatos érdekességet megemlíthetsz egy-egy tweet formájában. Elmesélheted azt is, hogy milyen felindulásból kezdett el céged dolgozni egy adott terméken, illetve megalkotásának tömör történetét is.
9. Válaszolj meg gyakran feltett kérdéseket
A Twitter tökéletes platform arra, hogy megválaszold a márkáddal, kínálatoddal, vagy iparágaddal kapcsolatos gyakran feltett kérdéseket követőidnek. Ha sűrűn találkozol egy kérdéssel valahol (feléd irányított tweetekben, saját tweetjeid hozzászólásai között, fórumokon, más platformokon, stb.), akkor válaszold meg azt! Közönséged hálás lesz érte, hogy rendszeresen kínálod nekik azt, amit kérnek.
10. Oszd meg elégedett ügyfeleid/partnereid tweetjeit
Mutasd meg a Twitternek, hogy mennyire elégedettek veled (termékeiddel, szolgáltatásaiddal, influencer teljesítményeddel) ügyfeleid vagy partnereid. A társadalmi bizonyítékok nagyon meggyőzőek tudnak lenni, ráadásul ezzel az eredet tweetelőnek is megmutatod, hogy értékeled visszajelzését (ami nyers, pozitív PR).
12. Hirdess meg álláslehetőségeket cégeden belül
Meglehet, hogy követőid közül sokan szívesen dolgoznának cégednél, de nem tudják, hogy hol keressenek rá a nyílt pozíciókra. Érdemes tehát emlékeztetni őket a lehetőségekről mind a Twitteren, mind más platformokon (és akár hírleveleidben is).
13. Mutasd be készülőfélben lévő dolgaidat
Hívd fel közönséged figyelmét készülőfélben lévő termékeidre, vagy rendezvényeidre a Twitteren keresztül. Ezzel biztosíthatod, hogy minél többen tudjanak ezekről, amikorra elkészülnek, és hogy izgatottabban várják a végeredményt. Hasonlóképpen be is viheted őket a kulisszák mögé, hogy megmutasd nekik, hogyan készülnek már megjelent termékeid.
14. Ossz meg vizuális tartalmakat
A vizuális tartalmak minden közösségi platformon nagy sikernek örvendenek, hiszen azonnal megragadják a közönség figyelmét, akik így valószínűbb, hogy aktívan foglalkoznak majd a tartalmakkal. Egy olyan tweet, amihez kép is tartozik lényegesen több megosztást termelhet, mint egy sima szöveges bejegyzés.
15. Írj ki szavazásokat
A szavazásokkal nem csak aktivizálhatod követőidet, de rengeteg értékes információt is szerezhetsz róluk. Megkérdezheted őket például arról, hogy milyen tartalmakból szeretnének többet látni, mely termékeidet vásárolták már meg, vagy hogy milyen jellegű szolgáltatásokat/termékeket látnának szívesen kínálatodban – ez csupán néhány példa. Ilyen értelemben a szavazások hasonlítanak a kérdésekhez, azonban a visszajelzéseket sokkal könnyebb kiértékelni.