Ha úgy döntöttél, hogy a Twitteren próbálsz szerencsét influencerként, akkor érdemes tudnod róla, hogy a dolgok másképpen működnek itt, mint más platformokon. Persze fontos, hogy rendszeresen posztolj, és lehetőleg releváns témákban, de ha a Facebookon vagy az Instagramon bejött egy stratégia, akkor biztos lehetsz benne, hogy a Twitteren csavarnod kell majd egyet rajta a növekedéshez.
Akár kezdő Twitter influencer vagy, akár csináltál pár hónapja egy fiókot de feladtad, mert nem jöttek össze a dolgot, bizonyára neked is átfutott már a fejeden, hogy vajon hogyan emelhetnéd ki tweetjeidet a tömegből, milyen gyakran tweetelj, miről, és így tovább.
Nos, cikkünkben ezeket és más fontos kérdéseket szeretnénk megválaszolni ezzel a nagy csokor villámtippel! Ez nem egy komplett Twitter stratégia lesz, de az itt felsorolt trükkök garantáltan segítenek majd lendületbe jönni ezen a nyüzsgő platformon!
1. Tölts fel egy normális profilképet
Az alap Twitter avatárok (profilképek) sokat változtak az évek során, de akár egy tojás, akár egy madár, akár egy unalmas, semmitmondó sziluett az ember profilképe, nem sugároz túl bizalomgerjesztő rezgéseket a közönség felé. Első körben mindenképpen tölts fel egy előnyös képet magadról, vagy legalább használd személyes márkád logóját.
2. Fogalmazz meg egy érdekes, magával ragadó bemutatkozást
A bemutatkozást minden platformon egyéni szabályok és korlátok kötik, és a Twitteren sincs ez másképp.
- Mindenképpen érdemes egy-két nagyon releváns kulcsszót használni ebben a részben, amikkel fellelhetőbbé teheted profilodat az érdeklődő felhasnzálók számára. Ez a mező legfeljebb 160 karaktert tartalmazhat, amit érdemes a lehető legteljesebben kihasználni.
- Mondd el, hogy mi az, amit csinálsz, amit szeretnél elérni, vagy – ami még jobb – hogy hogyan segítesz az embereknek azzal, amit csinálsz a Twitteren, hogy legyen okuk követni téged. Kerüld a sablonos kifejezéseket – bizonyítsd be, hogy egyéni vagy.
- Nem árt, ha megemlítesz néhány kitüntetést, díjat, vagy egyéb dolgokat, amikre büszke vagy és kapcsolódnak tevékenységeidhez.
- És végezetül – ne félj kissé humorosra fogni a dolgokat, ha személyes márkád profilja megengedi azt!
3. Mindig kísérletezz!
Ne feltételezd, hogy tudod, mire reagál majd közönséged pozitívan. Elengedhetetlen, hogy mindig tesztelgess, kísérletezz, hogy tudd, mi működik, és mi nem. Tweetelgess más napszakokban, más sűrűséggel, más témákban, más hosszúságban, és így tovább.
4. Használj listákat tweetjeid rendszerezésére
A Twitter listafunkciója lehetővé teszi, hogy feliratkozz más felhasználók listáira, vagy hogy ők tegyék ezt a te listáiddal!
5. Használj borítóképet
A Twitter profil nem kínál túl sok lehetőséget vizuális testreszabásra (szám szerint kettőt), ezért fontos, hogy ezeket maximálisan kihasználd. A profilképről már volt szó, a másik pedig a borítókép, amely profilod felett jelenik meg, hasonlóképpen a Facebook vagy a YouTube borítóképhez. Ügyelj a kép minőségére (akár fotó, akár grafika), és igyekezz olyan vizuális stílust használni, ami passzol személyes márkád esztétikájához.
6. Használj beszédes felhasználónevet
Fontos, hogy a felhasználónév, amit fiókodnak választasz kapcsolódjon személyes márkádhoz. A felhasználónév az, ami egy @ jellel jelenik meg profilodon, és ezzel is jelölhetnek meg más felhasználók a bejegyzéseikben. Ha személyes márkádnak van saját neve, akkor érdemes olyat választani, ami erre utal. Ne használj számokat a felhasználónévben!
7. Ügyelj a tweetek hosszára
A Twitter sokáig arról volt híres, hogy mindössze 140 karaktert adott a felhasználóknak. Ez azóta már 280 karakterre duplázódott, de továbbra is érdemes olyan takarékosan fogalmazni, amennyire csak lehet.
8. Válaszolj azoknak, akik válaszolnak tweetjeidre
A Twitter egy nagyszerű platform a kapcsolatépítésre, de ehhez nem csupán beszédre, hanem párbeszédre lesz szükség. Légy a közösség tagja, elvégre közösségi médiáról van szó!
9. Készíts listát leghűségesebb követőidből
Emlékszel még a listás tippre? Készíts egy Twitter listát leghűségesebb, legaktívabb követőidből, és fordíts fokozott figyelmet rájuk. Az ő aktivitásuk sokat segít majd fiókod és neved népszerűsítésében.
10. Tweetelj idézeteket
Nem mindig jön az ihlet, és ha nem tudsz semmi hasznosat tweetelni, akkor inkább jobb, ha csendben maradsz. Na persze néha bedobhatsz egy-egy jó idézetet is, hogy kitöltsd az űrt. A lényeg, hogy ezek az idézetek valamilyen szinten azért kapcsolódjanak személyes márkádhoz.
11. Jelölj meg legalább 5 másik felhasználót naponta
Ne feledd – kapcsolatépítés!
12. Használj képeket
A képekkel kiegészített tweetek lényegesen több aktivitást váltanak ki a közönségből, mint a sima szöveges bejegyzések, különösen a megosztásokat tekintve.
13. Ellenőrizd, hogy melyik fiókodról tweetelsz
Ha több Twitter fiókot is kezelsz, akkor mindig ellenőrizd, hogy éppen melyikről vagy bejelentkezve, különben hírneved és hitelességed könnyedén romba dőlhet!
14. Ügyelj a tartalmak arányaira
Nem mindegy, hogy milyen jellegű tartalmakból mennyit posztolsz. Sajnos az, hogy mi számodra a legjobb arány sok tesztelés árán derül majd csak ki, hiszen első sorban személyes márkád jellegéről, és célközönséged összetételétől függ majd. Általánosságban érdemes egy ilyen aránnyal kezdeni, és kikísérletezni, hogy mi működne jobban:
- A bejegyzések 60%-ka legyen válogatott, megosztott tartalom
- 30% legyen saját készítésű tartalom
- 10% lehet reklám jellegű tartalom
15. Tűzd ki legfontosabb tweetjeidet
A Twitterre szó szerint több ezer új bejegyzés kerül fel másodpercenként, ezért kissé nehéz kiemelkedni a tömegből. Egy másik probléma, hogy ha naponta többször is tweetelsz (ami erősen javasolt), akkor előbb-utóbb a saját bejegyzéseid is letaszítják egymást, profilodon.
Szerencsére a Twitter lehetővé teszi, hogy kiemelj egy tweetet profilodon, ami mindig az összes többi tweet felett jelenik majd meg, és a felhasználók elsőnek ezt látják majd, mikor profilodra kattintanak. Ez különösen hasznos, ha van egy fontos bejelentenivalód, amiről nem szeretnéd, hogy egy nap alatt feledésbe merüljön.