A YouTube egy érdekes platform – az emberek egy része meg van győződve róla, hogy valóra válthatja rajta álmait, és híres online szenzációvá válhat, míg mások szerint olyan nagy a verseny, hogy még a leglelkesebb, legkreatívabb tartalomkészítők sem reménykedhetnek abban, hogy sikerül majd influencerként kiemelkedniük a tömegből.
Nos a jó hír az, hogy nagyon is lehetséges sikerre vinni egy YouTube karriert, azonban hosszú és nehéz utazás áll előtted, ha ezt a cél tűzöd ki magad elé. A szerencséd az, hogy az elmúlt évek sikeres influencer kampányainak köszönhetően a márkák kezdik belátni, hogy megéri a marketing e formájával foglalkozni, így a YouTube, mint influencerplatform még biztosan sokáig releváns marad.
Ha tehát sikeres YouTube influencer szeretnél lenni, akkor a következő lépéseket kell végigzongoráznod. Kezdjük is!
1. Tudd, hogy mit jelent számodra a „siker” szó
A siker mindenki számára mást jelent. Sokak szerint a siker egyenlő az óriási vagyonnal, de tedd fel magadnak a kérdést: valóban sikeresnek mondhatod magad, ha rengeteget keresel, de nem szereted, amit csinálsz? A sikernek rengeteg formája van – ha számodra a YouTube siker azt jelenti, hogy minél több feliratkozót, vagy minél nagyobb nézettséget érj el, vagy hogy minél többen írjanak pozitív kommenteket videóid alá, akkor törekedj erre, ha ez tesz boldoggá! Minden más csak másodlagos.
2. Találd meg csatornád hangját
Tartalmaid megtervezése szórakoztató ugyan, de ne feledd, hogy lényegében ez a munkád is egyben. Az egyik legelső lépés megtalálni csatornád hangját, hiszen ez tartalmaid stílusát diktálja majd. Lehet, hogy csak egy kamerához beszélsz, de ilyenkor valójában személyes márkád identitását építed.
Sok helyen olvashatod, hogy ha személyes márkádat építed, akkor mindenképpen add önmagadat, hiszen csak így lesz hiteles, természetes az a kép, amit magadról festesz a közönségnek. Ez a tanács természetesen nagyon is jogos, és mi is ezt javasoljuk, de mi van akkor, ha nem tartod magad túl érdekesnek, vagy izgalmasnak? Nos, ha a tartalmaid ettől eltekintve jók, akkor semmi rossz nincs abban, ha alkotsz magadnak egy perszónát, amivel feldobod a prezentációdat. Ne vidd túlzásba, de legyen emlékezetes!
3. Döntsd el, hogy milyen tartalmakat szeretnél készíteni
Azt is el kell döntened, hogy milyen jellegű tartalmakat készítesz majd csatornádra. A lehetőségek listája igen hosszú – csinálhatsz például instrukciós („Hogyan…”) videókat, szórakoztató tartalmakat, vagy akár vlogokat is. Ha ez megvan, akkor tekints vissza arra az identitásra, személyiségre, amit az előbb körvonalaztál márkádnak, és gondolkodj el rajta, hogy hogyan készíthetnél egyedi tartalmakat e személyiség felhasználásával.
Attól függően, hogy milyen tartalmakat készítesz csatornádra, és milyen rést célzol meg velük, érdemes úgy tervezni, hogy legyen némi mozgástered, és feldolgoztasd az éppen felkapott, trendi témákat is, amik kapcsolódnak csatornádhoz. Ha érkezik egy komolyabb bejelentés, vagy történik valami, amiről tudod, hogy a hasonló csatornák is beszélnek, akkor ne légy rest te is megosztani a véleményed a dolgokkal kapcsolatban – fontos, hogy releváns maradj a nézők szemében! Ne félj attól, hogy ugyan arról beszélsz, mint mindenki más – a lényeg, hogy saját stílusodban tedd azt, és saját véleményeidet oszd meg a nézőkkel!
4. Jöhet a terv
Most, hogy tudod, hogy milyen stílusú és jellegű tartalmakat szeretnél készíteni, ideje egy átfogó tervbe foglalni mindezt. Lényegében készítened kell egy szabálykönyvet saját magadnak, és rendszeresen rápillantani, hogy ellenőrizd, minden a terv szerint halad-e csatornádon (legalább is azok a dolgok, amiket befolyásolhatsz).
Hol fogod felvenni videóidat? Milyen felszereléssel? Milyen szerkesztővel vágod majd meg őket? Kiktől és milyen segítséget kell kérned majd a videók elkészítéséhez (ha szükséged van ilyesmire)? Milyen gyakran, és a hét mely napjain szeretnél majd videókat feltölteni? Ez utóbbi nagyon fontos, hiszen az emberek kedvenc sorozataikról is tudják, hogy mikor láthatják a legújabb epizódot, és olyankor igyekeznek a TV közelében maradni, le hogy el ne szalasszák azt.
5. Tedd mutatóssá csatornádat
A YouTube nem sok személyre szabást kínál csatornádon, de azt a keveset is mindenképpen ki kell használnod, ha azt szeretnéd, hogy a felhasználók komolyan vegyenek a platformon. Semmi sem kiábrándítóbb egy félkész YouTube profilnál, szóval ezt semmiképpen ne hanyagold el!
Mivel egy vizuális platformról van szó profilképed és borítóképed is jó minőségű, releváns, és egységese kell, hogy legyen. Ugyan ez vonatkozik videóid indexképeire is – olyan vizuális stílusban kell elkészítened őket, amit bármikor le tudsz utánozni, hogy minden videód ugyan úgy mutasson a csatornádon, és a keresőtalálati oldalakon is.
6. Ügyelj a keresőoptimalizálásra
YouTube videóid keresőoptimalizálása elengedhetetlen, ha azt szeretnéd, hogy magas pozícióban jelenjenek meg a kereső felhasználók számára mind a YouTube-on, mind pedig a Google Keresőben. A YouTube a Google tulajdona, ezért egy rettenetesen összetett rangsorolási algoritmus alapján működik (nem annyira összetett, mint a Google-é, de nem is lehet 2 perc alatt elmagyarázni).
Ha láthatóbbá szeretnéd tenni tartalmaidat, akkor többek között kulcsszavakban kell gondolkodnod. Nézz szét más, hasonló témájú, jól rangsoroló videók leírásaiban, és figyeld meg, hogy milyen szavakat, szövegeket használnak. A YouTube nem kínál túl sok optimalizálható mezőt, de azt a keveset mindenképpen érdemes kihasználni.
Jöhet a többi? A cikk folytatását itt találod!
Kép forrása: Flickr / home thods